۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۲۵۲۳۹
استاندار اصفهان:

22 هزار اثر تاریخی نشان از قدمت فرهنگی اصفهان دارد

خبرگزاری رسا ـ استاندار اصفهان در دیدار با وزیر فرهنگ پرتغال گفت: اصفهان دارای بیش از 22 هزار اثر تاریخی است و وجود 1600 اثر ملی و 6 اثر ثبت شده جهانی در این استان نشان فرهنگ غنی این استان است.
رسول زرگر پور، استاندار اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان امروز در دیدار وزیر فرهنگ کشور پرتغال گفت: برای بازدید از آثار باستانی شهر گنبدهای فیروزه ای، شهر ادب و هنر و شهر تمدن و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به حداقل یک هفته زمان نیاز است.

 

استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری اجلاس و جشنواره میراث ناملموس در اصفهان و حضور نمایندگان بیش از 30 کشور در این جشنواره اظهار داشت: مردمان این دیار؛ مردمانی هنرمند و هنرپرور و بسیار سختکوش و خلاق و مبتکر هستند.

 

زرگرپور به بیان ویژگی های اصفهان پرداخت و افزود: اصفهان با سابقه 7 هزار ساله یکی از 10 نقطه دیدنی ایران است و سالیانه پذیرای گردشگران بسیاری از ایران و کشورهای مختلف جهان است.

 

استاندار اصفهان افزود: اصفهان دارای بیش از 22 هزار اثر تاریخی  است و وجود  1600 اثر ملی و 6 اثر ثبت شده جهانی در این استان نشان فرهنگ غنی این استان است.

 

وی در ادامه به سفر دبیر کل یونسکو به اصفهان اشاره کرد و افزود: وی اصفهان را مرواریدی در صدف ایران توصیف کردند.

 

زرگرپور با اشاره به این که امسال 86 هیأت سیاسی اقتصادی فرهنگی از کشورهای مختلف از اصفهان بازدید کرده اند، تصریح کرد: با توجه به سیاست های دولت تدبیر امید در روابط بین الملل ورود گردشگران خارجی به اصفهان در این مدت نسبت به 6 ماهه اول سال 92 سه برابر شده است.

 

استاندار اصفهان با بیان قابلیت های علمی فرهنگی هنری تاریخی و صنعتی اصفهان بر برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در لیسبون، ارتقا مبادلات تجاری با واسطه گری اتاق های بازرگانی دو کشور و سفر تور لیدر های پرتغالی به اصفهان تأکید کرد و گفت: با برگزاری این برنامه ها سطح روابط فرهنگی و اقتصادی و سیاسی بین دو کشور افزایش می یابد.

 

زرگرپور اظهار امیدواری کرد که حضور وزیر فرهنگ کشور پرتغال در اصفهان موجب ارتقای روابط و توسعه ی روز به روز مناسبات شود.

 

مدیر ارشد استان افزود: بخش توریسم و هتل داری اصفهان آماده همکاری با کشور های دیگر است و در حال حاضر برای احداث هتل در اصفهان در حال مذاکره با چند هیأت خارجی هستیم.

 

جرج بارتو شاویر نیز در این دیدار، اصفهان را شهر عشق و زیبایی و میراثی برای کل جهان دانست و افزود: میراث فرهنگی اصفهان بسیار چشم نواز است و بازدید از میدان نقش جهان با آن عظمت روز خاصی را برای من رقم زد.

 

وی با اشاره به آثار بزرگ و عظیم و فاخر در اصفهان افزود: حضور گردشگران خارجی در اصفهان نشان از امنیت بالای این استان است.

 

وزیر فرهنگ کشور پرتغال افزود: اصفهان و کشور پرتغال می توانند روابط خود را در زمینه فعالیت هاو مبادلات اقتصادی و فرهنگی و هنری و مخصوصاً توریسم افزایش دهند .

 

وی به دیدار خود با وزیر خارجه و وزیر فرهنگ و ارشاد ایران اشاره کرد و افزود: مذاکرات مهمی در این دیدار ها در ارتباط با تعمیق مناسبات و افزایش ارتباطات انجام شد و این مناسبات مورد بررسی قرار گرفت./939/پ203/ب

ارسال نظرات