۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۲۵۲۳۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

فرهنگ غنی غدیر نجات دهنده بشریت از مسیر انحراف و تباهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که در راستای گسترش تفکر دینی و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ متعالی غدیر، باید از همه ظرفیت های موجود در جامعه استفاده کرد، گفت: فرهنگ غنی غدیر نجات دهنده انسان ها از مسیر انحراف و تباهی است.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در جلسه ستاد غدیر استان که در گرگان برگزار شد، گفت: هفته ولایت، فرصت مغتنمی برای تبیین سیره علوی در جامعه است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: غدیر واقعه‌ای است که در آخرین روزهای حیات پیامبر(ص) و در بازگشت از حجةالوداع رخ داد و حراست از آن از مهم‌ترین وظایف شیعیان است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: عید غدیر، فرصت ارزشمندی برای تمرین پیروی از اهل‌بیت(ع) است و در این هفته همه باید تلاش کنند، گفتار و کردار خویش را با عملکرد ائمه معصومین(ع) تطبیق دهند و در حد توان اعمال خود را به اعمال آن ذوات مقدس شبیه کنند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که در راستای گسترش تفکر دینی و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ متعالی غدیر، باید از همه ظرفیت های موجود در جامعه استفاده کرد، ادامه داد: فرهنگ غنی غدیر نجات دهنده انسان ها از مسیر انحراف و تباهی است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، پرداختن به موضوع غدیر را رسالت اصلی مسلمین عنوان کرد و با بیان این کمه فرهنگ غدیر باید دغدغه اصلی دلسوزان اسلام باشد، خاطرنشان کرد: امروزجامعه دینی نیازمند بهره گیری بیشتر ازفرهنگ غدیراست.

 

وی با تاکید بر این که ترویج فرهنگ غدیر ضامن اسلام بوده به عنوان بزرگ‌ترین سد در مقابل فتنه‌های دشمنان محسوب می‌شود، تصریح کرد: درس‌‌ها و عبرت‌های فراوانی در واقعه غدیر نهفته است که فراگیری این درس‌ها ضروری است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: با فهم و درک فرهنگ غدیر می‌توان حاکمیت و مدیریت ناب مبتنی بر ولایت فقیه را بر جهان حاکم کرد و با حاکم کردن این فرهنگ عدل و عدالت را در جهان برقرار کرد.

 

وی با تاکید بر این‌که مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی در زمینه تبیین و ترویج فرهنگ غدیر رسالت بسیار سنگینی بر عهده دارند، گفت: امروز ترویج فرهنگ غدیر در جامعه موج نهضت بیداری اسلامی را در سایر کشورها به همراه داشته است.

 

حجت الاسلام ولی‌نژاد با اشاره به این که بدون تردید موضوع غدیر خم از مهم‌ترین نقطه‌هاى عطف در تاریخ رسالت پیامبر اکرم(ص) است، گفت: آنچه در هجده ذی‌ الحجه رخ داد افزون بر آن‌که بخش وسیعى از کتاب‌هاى تاریخى و حدیثى مسلمانان را به خود اختصاص داد.

 

وی درادامه سخنان خود، ولایت فقیه را محور اصلی و سکان‌دار جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اقتدار و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف مدیون هدایت‌های عالمانه ولی فقیه است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع هفته ولایت، اعزام مبلغ بومی و تخصصی به مراسم، جشن های متمرکز در مساجد محوری، محافل انس با قرآن و حمایت از هیئات مذهبی در برگزاری جشن های هفته ولایت از برنامه های اجرایی در هفته ولایت در استان است./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات