۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۲۲۴۸۰۰
استاد حوزه علمیه تبیین کرد؛

زیارت جامعه کبیره بهترین معرفی نامه ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ مدرس دانشگاه شهید مطهری مشهد زیارت جامعه کبیره را به عنوان یکی از بهترین راه های کسب معرفت نسبت به امام علی نقی(ع) معرفی کرد و گفت: اگر انسان معنا و عمق این زیارت را بفهمد، به بهترین معرفی نامه و شناسنامه ائمه اطهار(ع) دست یافته است.
نقي زيباترين نام جهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبدالحمید واعظ شهیدی، مدرس دانشگاه شهید مطهری مشهد، شامگاه ولادت امام هادی(ع) در حرم مطهر رضوی با بیان این که امام هادی(ع) جزو چهار امامی است که نامشان علی است، گفت: راوی از امام هادی(ع) سوال کرد منظور از دوازده ماه که در قرآن ذکر شده است چیست، امام پاسخ دادند منظور از دوازده ماه که خداوند در قرآن ذکر کرده است دوازده برج امامت و شمس ولایت هستند و چهار ماهی که از آن به عنوان ماه حرام یاد شده است نیز چهار امامی هستند که نامشان علی(ع) است.


وی تصریح کرد: این چهار بزرگوار یعنی امام علی بن ابیطالب(ع)، علی بن حسین(ع)، علی بن موسی(ع) و علی بن محمد(ع) از جایگاه ویژه ای در بین ائمه اطهار(ع) دارند.


حجت الاسلام واعظ شهیدی زیارت جامعه کبیره را به عنوان یکی از بهترین راه های کسب معرفت نسبت به امام علی نقی(ع) معرفی کرد و افزود: اگر انسان معنا و عمق این زیارت را بفهمد، به بهترین معرفی نامه و شناسنامه ائمه اطهار(ع) دست یافته است.


وی با بیان این که امام کسی است که انسان از او پیروی می کند، گفت: در قرآن کریم امام به دو گروه اطلاق می شود، گروه اول ائمه و پیشوایانی حقیقی و گروه دوم امامان و رهبرانی باطل که پیروانشان را به سوی جهنم هدایت می کنند؛ این گروه در روز قیامت در جلوی پیروانشان به سوی جهنم حرکت می کنند و تابعنشان نیز پشت سر آن ها راهی جهنم می شوند.


مدرس دانشگاه شهید مطهری مشهدبه روایتی از امام صادق(ع) اشاره و ابراز کرد: ایشان خطاب به راوی می فرمایند: «در روز قیامت مردم همراه با امامشان به صحرای محشر هدایت می شوند، در این روز همۀ ما به پیامبر(ص) پناهنده می شویم و هر کدام از شما باید به امام زمان خودتان اقتدا کرده و پناهنده اش شوید»؛ سپس امام صادق(ع) از راوی سوال می کنند آیا می دانی هنگامی که پشت سر امام قرار گرفتید شما را به کجا خواهند برد؟ و آنگاه خود بزرگوارشان سه مرتبه می فرمایند: «به خدای کعبه قسم به بهشت خواهید رفت»؛ در واقع مقتدایان اهل بیت به برکت تأسی به آن ها و تبعیت از اهل بیت(ع) به بهشت خواهند رفت و در آن جا پذیرایی خواهند شد.


وی با تأکید بر این که باید بیشتر در احوال و رفتار اهل بیت(ع) مطالعه کنیم، گفت: باید تفاوت بین این بزرگان که بر دل ها آگاه بودند و آن سوی عالم نیز از دیدشان مخفی نبود با افرادی که جای پیامبر(ص) نشستند و بر خلافت تأکید کردند آشکار شود.


حجت الاسلام واعظ شهیدی خاطرنشان کرد: طبق فرازی از زیارت جامعه کبیره، اهل بیت(ع) در دنیا و آخرت مانند مشعل هایی فروزان در دل تاریکی و ظلمات شب هستند که هر کس حتی دشمنانشان اگر به آن ها پناهنده شوند از عنایت آن ها بهره مند می شوند./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات