۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۲۲۴۶۳۰
آیت الله سیدان:

ولایت ضامن بقا و حراست سایر ارکان دین است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سیدان با بیان این که ولایت به معنای زعامت و مدیریت به نیابت از پیامبر(ص) در همه ابعاد است، گفت: هیچ یک از ارکان دین به اهمیت ولایت نیست زیرا بقا و دوام و مصون ماندن آن ها از هرگونه انحراف در گرو وجود ولایت است.
آيت الله سيدان

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیدان از علمای برجسته مشهد امشب در هتل الغدیر مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و جایگاه واقعه غدیر، گفت: ولایت از مهمترین محورهایی است که در دین اسلام وجود دارد و با بررسی دقیق عقلی و نقلی به دست می آید.

 

 

وی اظهار کرد: اهمیت این مسأله به حدی است که در روایتی از امام باقر(ع) که می فرمایند: « ُبنَی الاسلام عَلی خمس: الصلوة، الزکوة، الصّوم، الحج و الولایة و لم یناد بشیءٍ کما نودی بِالولایة»، از ولایت به عنوان یکی از ارکان دین یاد شده است.

 

 

 

آیت الله سیدان با بیان این که ولایت به معنای زعامت و مدیریت به نیابت از پیامبر(ص) در همه ابعاد علمی، اخلاقی، فردی، سیاسی، اجتماعی، عبادی و غیره است، تصریح کرد: هیچ یک از ارکان دین به اهمیت ولایت نیست زیرا بقا و دوام و مصون ماندن آن ها از هرگونه انحراف در گرو وجود ولایت است.

 

 

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان افزود: از سوی دیگر، سایر ارکان قابل سقوط، تبدیل یا نیابت هستند اما ولایت هرگز اینگونه نیست.

 

 

 

وی در تبیین اهمیت بزرگداشت غدیرخم، یادآور شد: خداوند در آیه سوم سوره مائده، ابلاغ ولایت و امامت را اکمال دین، اتمام نعمت و موجب رضایت الهی معرفی می کند.

 

 

 

آیت الله سیدان در پایان از اصحاب رسانه درخواست کرد در ترویج معارف حقه بیش از پیش کوشا باشند./930/پ202/ج

 

ارسال نظرات