۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۲۴۴۴۷
18مهرماه؛

آزمون طرح تربیت حافظان قرآن در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از برگزاری آزمون حفظ موضوعی طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در این استان همزمان با روز جمعه هفته جاری خبر داد.
حجت الاسلام سهرابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی صبح امروز در جلسه هماهنگی طرح تربیت حافظان قرآن کریم اوقاف، با اشاره به اجرای این طرح که در خراسان شمالی از سه سال پیش با محوریت امامزاده ها و بقاع متبرک آغاز شده است، اظهار کرد: جمعه هفته جاری، هجدهم مهر ماه آزمون سراسری طرح حفظ موضوعی قرآن ویژه داوطلبان بازمانده از دوره قبل و نیز آزمون میان دوره ای حفظ موضوعی رده سنی نوجوانان به صورت همزمان در سراسر این استان برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: توزیع کتاب «حفظ موضوعی قرآن کریم» با 300 موضوع از مرداد ماه سال گذشته در کشور آغاز شد و به همین دلیل شمار زیادی از شرکت کنندگان در این طرح نتوانستند کتاب مزبور را تا اسفندماه پارسال که موعد برگزاری آزمون طرح حفظ سال 92 بود؛ به اتمام برسانند در نتیجه از شرکت در آزمون بازماندند.

 

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: از این رو برگزاری آزمونِ میان دوره ای این طرح در دستور کار قرار گرفت تا کسانی که سال گذشته موفق به اتمام کتب حفظ موضوعی قرآن کریم نشده و یا در آزمون اسفندماه سال گذشته حد نصاب نمره قبولی را کسب نکرده اند؛ یک بار دیگر در هجدهم مهر ماه امسال فرصت آزمون داشته باشند.

 

وی با اشاره به این که همزمان با برگزاری آزمون طرح حفظ موضوعی قرآن ویژه داوطلبان بازمانده از دوره قبل، آزمون میان دوره ای حفظ موضوعی رده سنی نوجوانان نیز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: آموزش کتاب جدید حفظ موضوعی نوجوانان با عنوان «مسافران آسمان» که شامل120موضوع اخلاقی و رفتاری است؛ هم از تیر ماه امسال در جوار امامزاده ها و بقاع متبرک این استان آغاز شده و جمعه هفته جاری آزمون میان دوره ای50 موضوع نخست آن همراه با تکرار آزمون حفظ 300 موضوع برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی افزود: آزمون های مزبور به صورت کتبی و تستی رأس ساعت 9 صبح روز جمعه در مراکز تعیین شده شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

 

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، تاکنون در طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف در این استان در طی دو مرحله نخست سه هزار و 504 قرآن آموز در دوره های طرح شرکت کرده اند و امسال نیز سه هزار و 637 نفر در شهرستان های مختلف استان در کلاس های طرح تربیت حافظان قرآن کریم حضور دارند.

 

لازم به ذکر است؛ طرح تریبت حافظان قرآن کریم در سازمان اوقاف و امور خیریه از سه سال پیش در جهت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرک به قطب های فرهنگی آغاز شد و بر اساس برنامه می بایست سازمان اوقاف کشور در این طرح با محوریت ادارات اوقاف و امور خیریه استان های مختلف 10 میلیون حافظ قرآن را در سراسر کشور تربیت کند.

 

سازمان اوقاف و امور خیریه برای تحقق این هدف در گام نخست برنامه ای چهار ساله تدوین کرد و قرار است در طول این چهار سال یک میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شود.

 

در این طرح، سهمیه خراسان شمالی تربیت پنج هزار و 400 نفر حافظ قرآن بود که تاکنون در طی دو مرحله این طرح سه هزار و 504 قرآن آموز در دوره های طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان خراسان شمالی شرکت کرده اند.

 

امسال در مرحله سوم این طرح سهمیه استان خراسان شمالی سه هزار و 600 نفر بود که در حال حاضر سه هزار و 637 نفر در دوره های تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده و سهمیه استان در طرح مزبور به طور 100 درصد تکمیل شده است./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات