۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۲۴۳۳۴
محسن رضایی در جمع خبرنگاران:

خروج از اقتصاد تحریم زده نیاز به نوآوری و ابتکار جدی دارد

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد ایران در یک تحریم شدید و یک جنگ اقتصادی جدی است که برای خروج از این شرایط نیاز به نوآوری و ابتکار جدی دارد.
 محسن رضايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه «همایش تبیین سیاست‌های کلی نظام و نظارت بر حسن اجرای آن» در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه تلاش‌هایی که در شرایط تحریم اقتصادی از سوی دولت آغاز شده، مثبت ارزیابی می‌کنیم اما نیاز به ابتکار و نوآوری بیشتری است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که اقتصاد ایران در یک تحریم شدید و یک جنگ اقتصادی جدی است که به نوآوری و ابتکار جدی نیاز دارد تا از این شرایط خارج شود، تصریح کرد: در این راستا باید برنامه ریزی ها، دقیق تر و نوآورانه تر باشد.
رضایی درباره طرح رسیدگی به اموال مسئولان اظهار داشت: این طرح دچار هیچ حاشیه ‌ای نشده است زیرا اگر می‌خواستیم به نظر شورای نگهبان عمل کنیم، کل این طرح رد می‌شد و اصول قانون اساسی معطل می‌ ماند اما از آن جا که ما به دنبال عملیاتی شدن آن هستیم در این باره با کارشناسان مشاوره می‌کنیم.
وی افزود: اصل این طرح به تصویب رسیده و تا ظهر در سه جلسه دیگر به اتمام می‌ رسد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در باره روند نظارت بر سیاست ‌های کلی نظام گفت: در این راستا، ما چند کار را به موازات شروع کردیم و در ابتدای کار باید دولت، مجلس و قوه قضاییه درباره مفهوم سیاست‌ های کلی نظام و مفاد آن به خوبی توجیه شوند.
رضایی ادامه داد: ما باید نظارت بر اجرای سیاست‌ های کلی را با کمک خود دستگاه‌ ها آغاز کنیم تا دیگر نیازی به ایجاد دستگاه ‌های عریض و طویل نباشد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بزرگ‌ ترین مشکل در زمینه نظارت را نظام اداری و فرهنگ اداری کشور  دانست و افزود: سیستم اداری کشور که عمر 100 ساله دارد، با سیاست‌ های کلی نظام آشنا نیست و باید فکری برای این مسئله کرد و آموزش در این راستا را در پیش گرفت ئ برگزاری چنین همایشی هایی با همین هدف است.
وی درباره مخالفت احمدی ‌نژاد با مجمع که از سوی رییس مجمع تشخیص مصلحت صبح امروز مطرح شد و حضور وی در مجمع گفت: من به جای اشخاص نظر نمی ‌دهم و ایشان به صورت فعالانه در جلسات شرکت دارند./805/ پ203/ج
 
ارسال نظرات