۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۲۴۱۷۳

برگزاری گردهمایی روحانیان ایلام با دادستان ویژه روحانیت غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی روحانیون ایلام با حضور دادستان ویژه روحانیت غرب کشور در اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام برگزار شد.
اداره کل تبليغات اسلامي ايلام
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام، حجت‌الاسلام اکبر بیگلری،‌ دادستان ویژه دادگاه‌های روحانیت غرب کشور در نشست تخصصی با روحانیان شاغل در دستگاه‌های دولتی و ائمه جمعه و جماعات در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: روحانیان در جامعه نقش کلیدی و هدایت کننده دارند و خود باعث جلوگیری از به وجود آمدن بعضی آسیب‌های اجتماعی و باعث ایجاد و تقویت فضای معنوی مناسب دینی و فرهنگی در جامعه هستند.

 

وی افزود: روحانیان با هدایت‌ها و رهبری‌های خویش مردم را به سوی عزت و تعالی روزافزون رهنمون کردند و هم‌اکنون ایران اسلامی به عنوان ام‌القری جهان اسلام به عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ سیاسی و اقتصادی و علمی در سطح جهان مطرح است.

 

حجت‌الاسلام بیگلری ابراز کرد: نقش علما و روحانیون در امنیت و آرامش کنونی این خطه انکارناپذیر است و انتظار می‌رود روحانیون این منطقه همواره در مسیر روشنگری و هدایت فکری مردم مرزدار ایلام تلاش و همتی مضاعف داشته باشند.

 

دادستان ویژه دادگاه‌های روحانیت غرب کشور در ادامه سخنان خود به آسیب‌ها و مشکلات پیش روی روحانیان کشور در امور حقوقی و قضایی اشاره کرد و گفت: به فرمان امام خمینی(ره) و برای حفظ شأن و جایگاه والای روحانیان در کشور دادگاه‌ها و دادسراهای ویژه روحانیان تأسیس شد و روحانیان باید بدانند که وظیفه ما مچ‌گیری نیست بلکه پیشگیری و آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهایی برای برون رفت روحانیون از مشکلات و معضلات پیش‌رو است.

 

دادستان ویژه دادگاه‌های روحانیت غرب کشور خاطر نشان کرد: در بحث قضاوت قانون داریم و همه قوانین ما در کشور نیز منطبق بر آیات قرآنی است، بنابراین انتظار می‌رود روحانیون در مباحث حقوقی و قضایی به اظهار نظر شخصی نپرداخته و این مهم را به مراجع قضایی واگذار کنند./998/د102/ب4

ارسال نظرات