۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۲۳۹۱۱
آیت الله شبستری:

ولایت‌مداری و عمل در لحظه دو شرط مقابله با توطئه دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری ولایت‌مداری و عمل در لحظه را دو شرط مهم برای مقابله با توطئه های روزافزون دشمنان نظام اسلامی دانست.
آيت الله شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری همایش ملی «بررسی نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی» اظهار داشت: غیرت آذربایجانی‌ها ریشه دیرینه دارد، حتی هفتصد سال قبل از میلاد که از طرف بیگانگان حمله ای به آذربایجان شده بود، غیرت این مردم به جوش آمده و ضمن دفع دشمنان از استقلال خود دفاع کردند.


وی ادامه داد: پس از ورود اسلام به ایران افزون بر غیرت ذاتی و ملی، غیرت دینی هم افزوده شد، چنانکه مردم آذربایجان معروف به یک ملت غیور و بیگانه ستیز هستند که ما این موضوع را در مسأله دفاع از مشروطه مشروعه همچنین در بیرون کردن توده ای ها و البته نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی ایران را شاهد هستیم.


آیت الله شبستری قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 56 را مقدمه پیروزی نهایی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیز مردم آذربایجان با شور و شوق برای دفاع از اسلام و انقلاب به میدان می آیند و در ولایت‌مداری و مقابله با فتنه های دشمنان یکه‌تاز میدان هستند.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که مردم آذربایجان در تمامی مقاطع نظام اسلامی پشتیبان ولایت و انقلاب بوده اند، تصریح کرد: انتظار داریم در همایش ملی «بررسی نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی» بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مردم آذربایجان را گردآوری شده و به صورت متمرکز در یک کتاب چاپ شود.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که تداوم انقلاب اسلامی نیز با مشارکت همه اقشار جامعه و حضور در صحنه ملت ممکن خواهد بود، افزود: برگزاری هر چه باشکوه تر این همایش گامی در جهت تکریم بصیرت ولایی مردم تبریز و آذربایجان است.


نماینده خبرگان رهبری ولایت‌مداری و عمل در لحظه را دو شرط مهم برای مقابله با توطئه های روزافزون دشمنان نظام اسلامی دانست و افزود: این انقلاب با پیروی از مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) به پیروزی رسیده و مادامی که فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد، دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات