۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۲۳۷۲۹
آیت الله حیدری:

عرفه یگانه روز بخشش و عبادت های خالصانه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری گفت: عرفه به عنوان روز خدا نمایش دهنده رحمت و نعمت الهی بوده که در این روز بخشش الهی با درخشش خود دیگر نعمت های الهی را تحت الشعاع خود قرار می دهد.
آيت الله حيدري امام جمعه موقت اهواز

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ابرازداشت: مسلمانان با انجام فریضه حج افزون بر ادا کردن یکی از واجبات، همدلی و اتحاد خود را به رخ جهانیان می کشند.

وی افزود: حج فریضه ای بوده که برای همه مسلمانان منافع معنوی، مادی، اجتماعی و فرهنگی داشته و در این راستا از حج  به عنوان عبادتی با شکوه یاد می شود.

آیت الله حیدری مشارکت همگانی و بین المللی در این همایش مقدس را نشانه برادری و وحدت مسلمانان برشمرد و گفت: حضور قومیت ها و ملت های گوناگون دراین کنگره نورانی نشانه برادری و برابری مسلمانان و همدلی آن ها است.

امام جمعه موقت اهواز رسیدن به کمال های فردی و موفقیت های اجتماعی را از آثار حج برشمرد و اظهارداشت: مسلمانان با استفاده از این فرصت بزرگ می توانند در مسیر حق گام برداشته و به تعالی برسند.

عرفه یگانه روز بخشش و عبادت های خالصانه است

آیت الله حیدری، با اشاره به اهمیت و عظمت باشکوه روز عرفه در تعالیم اسلامی گفت: عرفه یگانه روز آمرزش، خیزش و عبادت های خالصانه بوده که در مکه ام القرای اسلام جلوه گری ویژه ای به نمایش می گذارد.

امام جمعه موقت اهواز افزود: خداوند در قرآن کریم به مسلمانان دستور داده که در یک میدان و زمان تعیین شده حضور یابند تا بینش معنوی و عرفانی را در آن محل دریافت کنند و این به معنی پیروی از فرمان خداوند، دستورهای پیامبر اسلام و گفته های نورانی ائمه اطهار(ع) است.

وی اظهارداشت: عرفه به عنوان روز خدا نمایش دهنده رحمت و نعمت الهی بوده که دراین روز بخشش الهی با درخشش خود دیگر نعمت های الهی را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

آیت الله حیدری، حضور مسلمانان در عرفه را سبب شناخت رسالت های اجتماعی و سیاسی اسلام دانست و افزود:حضور در عرفه بصیرت افزایی ویژه ای نصیب مسلمانان می کند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در ادامه با انتقاد از فعالیت های کشور میزبان این مراسم، تصریح کرد: عربستان سعودی باید از برخوردهای جانب دارانه دست برداشته و به مسلمانان اجازه دهد حج ابراهیمی را ادا کنند.

وی افزود: حج مکانی برای ارائه نظریه های وهابیان نیست و عربستان باید بداند که نشر عقاید افراطی به ضرر مسلمانان است.

آیت الله حیدری ابرازداشت: عربستان باید با دست برداشتن از روحیه استبداد به مسلمانان اجازه دهد بر اساس عقاید خود، مراسم حج را انجام داده و به عقیده های خود عمل کنند.

امام جمعه موقت اهواز در پایان گفت: رفتار عربستان بر خلاف آرمان های اسلامی است./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات