۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۲۳۱۹۶
حجت‏الاسلام شیر خدایی:

ورزش باید در بین طلاب و جوانان رواج یابد

خبرگزاری رسا _ استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم بر گسترش فرهنگ ورزش در بین طلاب و جوانان تأکید کرد و گفت: بین روح و جسم رابطه بسیار نزدیکی است به طوری که برای تکامل روحی باید تکامل جسمی در دستور کار قرار گیرد.
ورزش طلاب
حجت‏الاسلام سید احسان شیرخدایی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره گسترش فرهنگ ورزش در بین طلاب حوزه‏های علمیه گفت: به خاطر فعالیت‏های فراوان که در زندگی‏ها وجود داشت ورزش به اندازه امروز اهمیت نداشت ولی امروزه به سبب این‏که فعالیت‏ها پشت میزی شده و غالب کار‏ها نشسته انجام می‏شود ورزش به مراتب از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
وی افزود: در بین طلاب که تمام روز خود را پشت میز و کتاب و در کلاس می‏گذرانند ورزش بسیار اهمیت دارد و باید این امر مهم که به تأیید رهبر انقلاب هم رسیده در بین طلاب و در حوزه‏ها رواج یابد.
 
این مبلغ دینی در ادامه به بیان آفت‏های ترک ورزش پرداخت و اظهار داشت: نبود برنامه‏ای برای ورزش در بین جوانان خمودگی، پژمردگی و افسردگی را به دنبال دارد، بین روح و جسم رابطه بسیار نزدیکی است به طوری که برای تکامل روحی باید تکامل جسمی در دستور کار قرار گیرد.
 
وی ورزش کوه نوردی، شنا و تیر اندازی را از ورزش‏های راهبردی شمرد و تصریح کرد: این سه ورزش هم بسیار سالم و تفریحی است و هم آمادگی نظامی را در بر دارد و مورد تأیید پیامبر اعظم(ص) هم می‏باشد.
 
حجت‏الاسلام شیر خدایی کوه نوردی را به سه مرحله تقسیم کرد و یادآور شد: در کوه نوردی ابتدا مرحله گل گشت آغاز می‏شود که بسیار ساده و ارزان است و در یک روز تعطیل به همراه خانواده و دوستان قابل اجرا است،  مرحله دوم کوه پیمایی است که تجهیزات ساده‏ای نیاز دارد که بعد از یک آمادگی ساده و معمولی می‏شود به آن پرداخت و در مرحله سوم فتح قله‏های بلند و عظیم است که به عزم جدی و آمادگی جسمانی نیاز دارد که با اجرای دو مرحله اول این آمادگی حاصل می‏شود.
 
وی راه‌اندازی اداره سلامت بدنی حوزه علمیه قم را از اتفاقات خوب و مهم دانست و افزود: مسؤولان حوزه علمیه طی سال‏های گذشته با در اختیار قرار دادن باشگاه‏ها و استخر‏های ارزان به دنبال آسان کردن مسیر ورزشی و تفریحی طلاب بوده‌اند که با افتتاح این اداره قطعا وضع مطلوب‏تر خواهد شد.
 
حجت‏الاسلام شیر خدایی ارزش ورزش حرفه‏ای را منوط به نیت ورزشکاران دانست و خاطرنشان کرد: ورزش هدف نیست بلکه وسیله‏ای برای رسیدن به اهداف بزرگ است، اگر ورزشکاری ورزش را فقط برای ورزش می‏خواهد در راه اشتباه قدم برداشته البته برخی ورزشکاران دغدغه این را دارند که پرچم کشور اسلامی خود را در مجامع ورزشی و بین‏المللی بالا ببرند که این هدفی ارزشمند و والاست./1329/ت302/ی
ارسال نظرات