۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۲۲۲۷۷
سردار حاجی زاده در برنامه گفت وگوی ویژه خبری:

کمک ایران نبود داعش کردستان عراق را تصرف می کرد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمک های جمهوری اسلامی ایران را از جمله عوامل موفقیت ملت و دولت عراق در برابر گروه تروریستی داعش دانست و تاکید کرد که آمریکا برای اهداف دیگری به مبارزه با داعش روی آورده است.
سردار حاجي زاده سردار حاجي زاده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری، به بیان رشادت های پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس پرداخت.
 
وی با بیان این که دفاع مقدس مربوط به یک مقطع تاریخی نیست، گفت: این برهه از تاریخ برای ما عزت و اقتدار بوجود آورده است و اگر ملت ما خوب عمل نمی کرد، امروز در این موقعیت و جایگاه قرار نداشت.
 
انسجام ملی و پیروی از ولایت فقیه کشور را بیمه کرده است
سردار حاجی زاده تصریح کرد: حرکت مقتدرانه ملت ایران و پیروی از ولایت فقیه کشور جمهوری اسلامی ایران را بیمه کرده است و به فضل الهی این شرایط همچنان ادامه دارد.
 
وی هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت ها فراموش نشدنی رزمندگان دانست و گفت: نسل جوان ما باید بدانند نقطه قوت ما کجا بوده است و آنها را تقویت کنیم.
 
سردار حاجی زاده با اشاره به نقش نیروی هوایی سپاه در جنگ، گفت: به طور کلی دو ماموریت اصلی دفاع و تشکیل سپاه به عهده ما بود و در حین جنگ باید سازماندهی می کردیم و این کار سخت بود.
 
فرمانده هوافضای سپاه اضافه کرد: یکی از ماموریت های ما در بخش موشکی زمین به زمین بود که تا آخرین روزهای جنگ وظیفه مقابله به مثل و کاهش شرارت های صدام را به عهده داشت.
 
وی از شهید تهرانی مقدم به عنوان پایه گذار موشکی زمین به زمین سپاه یاد کرد و با گرامی داشت یاد و خاطره این شهید والامقام، بخش دوم فعالیت نیروه هوایی سپاه در جنگ را بخش پدافند دانست و گفت: ما وظیفه تشکیل و انجام عملیات پدافندی را عهده دار بودیم و عزیزان رزمنده ما تعداد زیادی هواپیمای دشمن را مورد اصابت قرار دادند.
 
فرمانده هوافضای سپاه افزود: ما تعداد اندکی پرنده داشتیم اما خلبانان ما شناخت کافی در بخش ماموریت های هوایی داشتند و کار هماهنگی و ارتباط بکار گیری ارتش را داشتند و در قرارگاه ها حضور می یافتند و در هدایت هوایی کمک می کردند.
 
وی اضافه کرد: عملکرد نیروهای مسلح و سپاه بعد از دفاع مقدس گویای این توانمندی است، سه جنگ بزرگ در اطراف ما شکل گرفته و اتقاق هایی که در عرصه تروریستی ایجاد شده همه با هدف نا امن کردن جمهوری اسلامی ایران طراحی شده بود.
 
سردار حاجی زاده با اشاره به این که ایران همچون جزیره ای امن در بین نا امنی ها است، تصریح کرد: ما مرزهای طولانی با کشورهای همسایه داریم که اتفاقا در ان کشورها نا امنی وجود دارد؛ اگر فعالیت ارتش، بسیج، نیروهای انتظامی و سپاه نبود این حرکت های آمریکا در منطقه بهانه ای برای کشاندن نا امنی به داخل کشور بوده است.
 
امریکا می داند در نبرد با ایران موفق نخواهد بود
وی تاکید کرد: آمریکایی ها مطمئن هستند با ورود مستقیم به جنگ ایران موفق نخواهند شد، از این رو با ایجاد نا امنی و حرکت های نرم و جنگ اقتصادی به دنبال تضعیف ما هستند تا بتواند صدمه بزنند.
 
سردار حاجی زاده بیان کرد: تلاش مؤثر نیروهای انتظامی، سپاه، ارتش و دیگر عوامل امنیتی باعث شده که نا امنی ها به داخل کشور رسوخ نکند.
 
وی پیروی از ولایت فقیه و انسجام ملی را رمز موفقیت ملت در عرصه های مختلف ذکر و تصریح کرد: تا ما این مهم را داریم هیچ کشورو قدرتی نمی تواند به ما حمله کند و در این صورت کشور بیمه است.
 
آمریکایی ها با ائتلاف نمایشی به دنبال پاک کردن حافظه ملت ها هستند
سردار حاجی زاده با اشاره به ائتلاف نمایشی موسوم به ائتلاف ضد داعش، به پشت پرده اهداف آمریکا اشاره کرد و گفت: اینها به دنبال این هستند که آنچه در حافظه ملت ها بوجود آمده را پاک کنند.
 
وی افزود: مردم یادشان است که همین کشورهایی که امروز دم از مبارزه با داعش می زنند، با ائتلاف در ترکیه دور هم جمع شدند و گروه های تروریستی همچون داعش را ایجاد کردند و همه نوع حمایت از آنها به عمل آوردند تا بتوانند سوریه را بزنند.
 
وی اضافه کرد: قرار آنها این بود که داعش بغداد را تصرف کند و بعد آنها به عنوان ناجی وارد شوند و حاکم منطقه شوند.
 
سردار حاجی زاده کمک های جمهوری اسلامی ایران را خنثی کننده نقشه دشمنان در این مقطع حساس ارزیابی کرد و گفت: ایران با کمک های مستشاری به عراق سبب شد تا نقشه و توطئه و سناریوی آمریکایی ها خنثی شود.
 
سردار سلیمانی با هفتاد نفر جلوی داعش را گرفت
وی با بیان این که اگر کمک ایران نبود داعش کردستان عراق را می گرفت، گفت: سردار سلیمانی با هفتاد نفر جلوی داعش را گرفت و آنها نتوانستند وارد اربیل عراق شوند و فرماندهان ما کمک های مستشاری کردند.
 
سردار حاجی زاده تاکید کرد: آمریکایی ها به دنبال مسائل دیگری در منطقه هستند نه مبارزه با داعش.
 
فرمانده هوافضای سپاه درباره پهباد سرنگون شده صهیونیستی هرمس، گفت: ماموریت این پهباد پیشرفته جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بود، بالای 95 درصد برای ما محرز بود از کدام کشور به پرواز درآمده است اما با کارهای کارشناسی که کردیم صدررصد مشخص شد که از کدام کشور بوده است و این مساله به اطلاع دولت رسید و آنها نیز اقداماتی را شروع کرده اند.
 
سرنگونی پهباد صهیونیستی هرمس با سامانه های طراحی داخل
سردار حاجی زاده سرنگوی این پهباد مدرن را با توجه به ویژگی های فوق العاده آن یک موفقیت بزرگی ذکر و تصریح کرد: این مساله نشانه هوشیاری نیروهای مسلح ما است، شناسایی، کشف و سرنگون کردن آن کار ساده ای نبود چون رادارها به سادگی قادر به رهگیری آن نبودند و ما با سامانه هایی که از سوی دانشمندان داخلی طراحی شده بود این پهباد را سرنگون کردیم. /924/پ201/ج
ارسال نظرات