۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۲۲۲۰۷۹
دبیرکل مجمع جهانی تقریب:

امت اسلام با حفظ وحدت به بزرگ ترین قدرت جهان تبدیل می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که جهان اسلام می‌تواند با اتحاد بزرگترین قدرت جهان شود، گفت: دشمنان نیز متوجه این استعداد و قدرت مسلمانان هستند؛ از این‌رو با توطئه‌های مختلف مانع ایجاد و پیدایش وحدت میان جامعه اسلامی می‌شوند.
آيت الله محسن اراکي ديدار دبيرکل مجمع تقريب مذاهب با آيت الله صافي گلپايگاني در مشهد آيت الله محسن اراکي، دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي آيت الله اراکي، دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه دوشنبه در نخستین نشست علمی هم اندیشی مذهبی که با حضور علما و اندیشمندان جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد، با اشاره به آیه «إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلام » به بررسی نقش علمای اسلام در وحدت و تقریب امت پرداخت.

 

وی گفت: خداوند متعال اقامه دین و عدم تفرقه در آن را وظیفه و مأموریت انبیای بزرگ بیان می‌کند؛ به صورت طبیعی مأموریت ایجاد وحدت در دین میان جوامع بشری به علما که وارثان انبیا هستند منتقل می‌شود.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در آیه دیگری علت اختلاف امت‌های پیشین را اختلاف علما بیان می‌کند و می‌فرماید «وقتی به اهل کتاب علم اعطا شد و عالم به دین خدا شدند در دین تفرقه ایجاد کردند».

 

وی یادآور شد: یعنی در گذشته منشأ اختلاف علما بودند و به هر میزان عذاب بر امت‌های پیشین وارد شد به سبب اختلافی بوده که عالمان به کتاب ایجاد کرده بودند.

 

آیت‌الله اراکی با بیان این‌که علما می‌توانند عامل اتحاد و یا اختلاف میان مردم باشند، خاطرنشان کرد: اگر امروز جامعه اسلامی متحد باشد به بزرگ ترین قدرت تبدیل می‌شود.

 

وی تأکید کرد: دشمنان نیز متوجه این استعداد و قدرت مسلمانان هستند؛ از این‌رو با توطئه‌های مختلف مانع ایجاد و پیدایش وحدت میان جامعه اسلامی می‌شوند.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تلاش‌های حضرت آیت‌الله بروجردی و شیخ شلتوت در ایجاد وحدت میان امت اسلامی نیز گفت: این دو رهبر بزرگ جهان اسلام گام‌های بلندی در ایجاد وحدت میان امت برداشتند.

 

وی افزود: امیدواریم علمای اندونزی نیز دست در دست علمای ایران اسلامی و حوزه علمیه قم گذاشته و با همت در مسیری حرکت کنند که انتهای آن به وحدت امت اسلامی منجر شود؛ همچنین می‌توانیم با کمک علمای اندونزی کارهای بزرگی انجام دهیم.

 

آیت‌الله اراکی اظهار داشت: علمای حوزه علمیه قم دست خود را به سوی تمام علمای جهان اسلام دراز کرده و برای انجام کارهای مشترک جهانی و همچنین تلاش برای رفع اختلافات و ایجاد اتحاد در جامعه اسلامی اعلام آمادگی می‌کنند.

 

وی در پایان تصریح کرد: ما اعلام آمادگی می‌کنیم اگر علمای اندونزی در راستای وحدت هر اقدامی انجام دهند حمایت و کمک می‌کنیم؛ برای نمونه می‌توانند در کشور خود کنگره اتحاد علمای اسلام را تشکیل دهند./993/پ202/ج

ارسال نظرات