۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۲۲۰۲۴

گمنامی که نام آشنا شد

خبرگزاری رسا ـ ظهر امروز در دانشگاه صنعتی امیر کبیر هویت شهید گمنامی که 6 سال پیش در این دانشگاه دفن شده بود محرز شد.
شهيد رضا سلماني کردآبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ظهر امروز بعد از نماز ظهر و عصر در دانشگاه امیر کبیر با حضور حاج حسین یکتا، خانواده شهدا و همسر و فرزند شهید رضا سلمانی کردآبادی که 6 سال پیش در همین دانشگاه به عنوان شهید گمنام دفن شده بود و به تازگی هویت او محرز شده است، مراسم گرامیداشتی برای این شهید والا مقام برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور گسترده اساتید و دانشجویان دانشگاه برگزارشد، دانشجویان با در دست داشتن گل از خانواده این شهید استقبال کردند و شاید گفتن این نکته خالی از لطف نباشد که جمعیت بسیار زیادی از اساتید و دانشجویان در این مراسم حضور داشند.

 

بعد از مراسم استقبال از خانواده شهید در ورودی دانشگاه جمعیت به سمت مزار شهید رضا سلمانی و سه شهید گمنام دیگر حرکت کردند.

 

در ادامه حاج حسین یکتا در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به تبیین رشادت‌ها و روحیه ولایت مداری شهدا در دوران دفاع مقدس پرداخت.

 

وی با بیان این‌که شهدا برای رسیدن به این مقام از همه علایق خود گذشتند و زندگی خود را فدای ولایت کردند، گفت: شهدا درس ولایت‌مداری را بسیار تمرین کردند تا به این مقام برسند و ما نیز اگر می‌خواهیم پیرو آنها باشیم باید این نکات را رعایت کنیم.

 

همچنین در این مراسم معنوی حاج سعید حدادیان مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت پرداخت.

گفتنی است، چند روز پیش هویت این شهید اصفهانی که در دانشگاه امیر کبیر به عنوان شهید گمنام دفن شده بود محرز شد و پدر، خواهر و دختران این شهید اصفهانی امروز به مناسب این مراسم به دانشگاه امیر کبیر دعوت شده بودند./808/پ202/ب4

ارسال نظرات