۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۲۲۱۷۴۷
مسؤول امور مساجد زنجان خبر داد:

تدوین طرح جامع فرهنگی برای جلوگیری از موازی کاری

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به این که متأسفانه برخی از ارگان های فرهنگی موازی کاری می کنند، گفت: برای جلوگیری از این کار طرح مدوّنی درخصوص ضوابط هر یک از عوامل فرهنگی در اداره کل تبلیغات اسلامی تهیه شده است.
حجت الاسلام ميرزا بيگي

حجت‌الاسلام علی میرزا بیگی، مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به جایگاه مساجد در بین مردم اظهار داشت: مساجد مهم ترین خاستگاه و سنگر حفظ و حراست از ارزش های دینی و ملی است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، مساجد پشتوانه مهم فکری و اعتقادی آحاد مسلمین قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی است.

 

مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه ایفای نقش مساجد را منوط به حضور علما دانست و گفت: مساجد همواره نقش اصلی و کلیدی خویش را با حضور علمای اعلام و مردم متدین و همیشه درصحنه ایفا کرده اند.

 

حجت الاسلام میرزا بیگی در ادامه افزود: از اوایل انقلاب اسلامی و با تدبیر مسؤولین امر، چهار دستگاه فرهنگی شامل سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امورخیریه، ارشاد اسلامی و بسیج سپاه تولیت فرهنگی این مکان های مقدس را که به عنوان خانه های خدا در زمین است، عهده دار شده اند.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به تلاش ارگان های فرهنگی در مساجد تصریح کرد: هرچند درگذشته از سوی ارگان ها و سازمان های مذکور تلاش های خوب و گسترده ای درجهت بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی و حمایت از زیر مجموعه های فرهنگی خود به عمل آمده اما با توجه به ضرورت ها و نیازهای بالنده نوجوانان و جوانان در عصر امروزی، فقدان دو موضوع مشهود است.

 

وی در ادامه با انتقاد از موازی کاری برخی از ارگان های فرهنگی تأکید کرد: یکی از این خلاء ها، فقدان ضوابط مدوَن جهت انجام وظیفه مناسب هر یک از عوامل اجرائی مساجد و عدم تعریف ساز و کارهای ارتباطی بین متولیان فرهنگی در جهت پیشبرد اهداف مشترک و در نتیجه موازی کاری و اتلاف سرمایه ها و یا استفاده نامطلوب از منابع و امکانات است.

 

حجت الاسلام میرزابیگی در پایان گفت: برای این منظور طرح مدوَنی درخصوص ضوابط هر یک از عوامل فرهنگی در تبلیغات اسلامی تهیه شده که در آینده نزدیک سعی می شود زیر نظر نماینده ولی فقیه و با همکاری متولیان فرهنگی مساجد بررسی و به اجرا درآید./949/ت302/ب

ارسال نظرات