۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۲۱۲۸۴
رییس پیشین دانشگاه معارف اسلامی:

مشکلات دانشجویان با ارائه دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها رفع می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس پیشین دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به این‌که تاکنون بیش از 900 مقاله علمی و پژوهشی از سوی این دانشگاه تولید شده است، گفت: تلاش ما باید حرکت دانشگاه‌های کشور به سمت دانشگاه‌های نسل سوم باشد.
مراسم آغاز سال تحصيلي به همراه توديع و معارفه رييس دانشگاه معارف اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌‌الاسلام ابراهیم کلانتری، رییس پیشین دانشگاه معارف اسلامی ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید و مراسم تودیع و معارفه رییس این دانشگاه در سخنانی با ارائه عملکردی از فعالیت‌های خود در سال‌های گذشته بیان داشت: در این مدت کارها کارشناسانه صورت می‌گرفت.

 

رییس سابق دانشگاه معارف اسلامی با بیان این‌که در چندین سال گذشته شاهد تحولی به تمام معنا در دروس معارف بوده‌ایم، بیان داشت: مقطع کارشناسی ارشد و دکترین این دروس نیز طراحی شده است.

 

وی افزود: همچنین در چندین سال گذشته دروس سبک زندگی اسلامی در دانشگاه معارف اسلامی برگزار شده است؛ اخیرا نیز آقای حداد عادل طرح اضافه کردن دو واحد درس انسان شناسی به دروس دانشگاه معارف را بیان کردند که ما از قبل درس انسان در اسلام را مطرح کرده بودیم.

 

حجت‌الاسلام کلانتری با اشاره به این‌که طرح تصویب دانشگاه معارف اسلامی در دولت نهم صورت گرفت، بیان داشت: البته این طرح از قبل آماده شده بود و زمانی به تصویب رسید که تمام زیر ساخته‌های آن آماده شده بود.

 

وی تصریح کرد: امروز دانشگاه‌های نسل سوم در جهان مطرح هستند که ویژگی این دانشگاه‌ها نیاز محوری بودن است؛ دانشگاه معارف اسلامی نیز جزو دانشگاه‌های نسل سوم است.

 

رییس پیشین دانشگاه معارف اسلامی رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه را از نیازهای جامعه خواند و بیان داشت: دروس دانشگاه معارف اسلامی انسان ساز است که دانش آموختگان این دانشگاه در برابر تهاجمات مختلف ایستادگی ‌می‌کند.

 

وی عنوان کرد: اگر دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها جدی گرفته شود بسیاری از مشکلات دانشجویان در مسائل سیاسی، اخلاقی، فکری و دیگر موارد مرتفع می‌شود.

 

حجت‌الاسلام کلانتری تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترین دانشگاه معارف اسلامی را هزار نفر برشمرد و گفت: صددرصد فارغ التحصیلان مقطع دکتری دانشگاه معارف اسلامی جذب کار می‌شوند و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد آن نیز در نوع خود از بهترین‌ها هستند.

 

وی ادامه داد: تلاش ما این بود که دانشگاه معارف اسلامی در میان دانشگاه‌های برتر کشور و جهان باشد که در سطح ملی بسیار خوب پیش رفته‌ایم؛ البته در این باره به کیفیت نیز بسیار دقت شده است؛ چرا که خروجی این دانشگاه‌ها پیام رسانی اسلام به نسل جوان است.

 

رییس پیشین دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به این‌که تاکنون بیش از 900 مقاله علمی و پژوهشی از سوی این دانشگاه تولید شده است، اظهار داشت: در آزمون اختصاصی دکتری سال جاری این دانشگاه به ازای هر نفر 40 نفر با یکدیگر رقابت کردند؛ یعنی از میان هزار و 300 نفر 30 نفر پذیرفته می‌شوند.

 

وی در پایان سخنان خود عملکرد دانشگاه‌ها معارف اسلامی را در عرصه‌های مختلف مثبت ارزیابی کرد و گفت: تمام تلاش ما حرکت رو به جلوی این دانشگاه بود./993/پ202/ی

ارسال نظرات