۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۲۱۰۱۶

آیین افتتاحیه حوزه علمیه باقرالعلوم خواهران شهرستان قدس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه حوزه باقرالعلوم خواهران شهرستان قدس امروز با حضور امام جمعه این شهرستان، اساتید و طلاب حوزه علمیه برگزار شد.
افتتاحيه حوزه باقرالعلوم ع
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه حوزه علمیه باقرالعلوم خواهران شهرستان قدس امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی امام جمعه شهرستان قدس، علما و طلاب حوزه علمیه برگزار شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی در این مراسم بیان کرد: توفیقی حاصل شد تا در سال تحصیلی و در فضای معنوی به عنوان طلبه‌ای که مروج و مبلغ احکام دین وارد شویم که در نهایت هم خود ما به وظایف شرعی و احکام دین آشنا می‌شویم و هم توفیق هدایت افراد برای ما حاصل می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به این‌که علم در صورتی خوب است که نافع خود انسان و جامعه باشد افزود: علمی که امروز در حوزه علمیه تدریس می‌شود هم برای خود طلبه و هم برای جامعه می‌تواند مثمر ثمر باشد و امروزه باید نتیجه علم با مدارکی که در دانشگاه‌ها و مراکز علمی به افراد داده می‌شود مشهود باشد که بزرگان حوزه علمیه هم بعد از انقلاب تصمیم گرفتند برای علاقه مندان مدارک و مدارج از این مدارک استفاده کنند.
 
در ادامه حسینی استاد حوزه علمیه در سخنانی خاطرنشان کرد: در حوزه علمیه افتتاحیه و اختتامیه نداریم چون هر چه هست افتتاح و گشایش است، افتتاحیه همان نخستین وصلی است که با حوزه داریم و وقتی افتتاح شد دیگر ادامه دارد و اختتامیه‌ای که بعدش افتتاحیه‌ای وجود داشته باشد، نداریم؛ ولی به رسم آداب و آیینی که در حوزه‌های علمیه هم مرسوم شده است احترام می‌گذاریم و قدم گذاشتن به طور رسمی در پایه‌ها و دروس جدید و قدیم برداشتن در جهاد علمی که مقدمه عمل است را تبریک می‌گویم.
 
گفتنی است در این مراسم طلاب با قرائت زیارت عاشورا با امام زمان(عج) تجدید عهد و بیعت کردند و کلیپ هایی با موضوع وظایف طلاب و ویژگی‌های طلاب پخش شد./9593/پ203/ب4
ارسال نظرات