۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۲۰۸۵۹
میثاق طلبگی(18)

مباحثه در فهم دروس حوزوی بسیار کارآمد است

خبرگزاری رسا ـ نخبه تبلیغی کشور، انجام مباحثه را برای فهم دروس حوزوی بسیار کارآمد خواند و گفت: مباحثه استاد پروری را در درون فرد تقویت کرده، محتوای درسی را عمق بخشیده و ظرفیت‏هایی را که در طلبه نهفته است، شکوفا می‏کند.
حجت الاسلام محمد صادق گلزاده

حجت‌الاسلام محمدصادق گلزاده، عضو شوری نخبگان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آغاز سال تحصیلی در حوزه علمیه، شناخت و معرفت نسبت به عقاید و باورها را از وظایف هر مسلمان عنوان و توصیه کرد: طلاب علوم دینی در کنار شناخت معارف دین، معرفت لازم را به دست آورده تا افزون بر خودسازی، برای جامعه اسلامی مفید باشند.

 

وی با اشاره به این شعر که «ملا شدن چه آسان آدم شدن محال است»، گفت: آدم شدن نه محال عقلانی بلکه محال عرفی است؛ آدم شدن بسیار سخت و دشوار است همت بلند و تلاش و کوشش بسیاری را می‌طلبد.

 

این نخبه تبلیغی کشور همچنی از طلاب خواست که در کنار تحقیقات در مقام اخلاق به استاد و راهنما مراجعه کنند و تحت نظارت استاد باشند.

 

حجت‌الاسلام گلزاده در ادامه بر مطالعه پس از هر درس تأکید کرد و افزود: طلاب روش پیش مطالعه را جدی بگیرند و کنار درک عمیق مفاهیم دینی، به کلاس درس و مطالب ارائه شده از سوی استادان توجه کافی داشته باشند و یادادشت‌برداری را مورد توجه قرار دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: مباحثه در دروس حوزوی بسیار کارآمد است به طوری که استاد پروری را در درون فرد تقویت کرده، محتوای درسی را عمق بخشیده و ظرفیت‏های که در طلبه نهفته است را شکوفا می‏کنند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه با اشاره به این‌که تکریم اساتید و بزرگان از نظر علمی و سنی باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: طلاب صله ارحام را که سبب توفیق فراوان می‏شود و خیر کثیر در بر دارد را مورد توجه قرار دهند.

 

حجت‌الاسلام گلزاده تصریح کرد: طلبه در همه حال خود را عبد و بنده خدا و سرباز امام صادق(ع) و امام زمان(عج) بداند و مانند یک سرباز جست‌وجو کرده و ببیند چه فرمانی را باید اطاعت کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت جایگاه استاد اخلاق در حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: جایگاه دروس اخلاق در مرحله مقدمات حوزه به شدت خالی است باید، اساتید اخلاق به هدایت طلاب بپردازند و آنان را به این امر تشویق و ترغیب کنند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه توجه به سیر مطالعاتی در کنار تشویق و ترغیب را ضروری خواند و گفت: اخلاق نظری صرف کفایت نمی‌کند، باید برای این امر یک سیر مطالعاتی را در حوزه اخلاق در نظر گرفت./978/ت302/ی

ارسال نظرات