۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۲۰۸۲۷
در آستانه آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه صورت گرفت؛

تشریح برنامه های معاونت تهذیب حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه این استان، به تشریح برنامه های این معاونت در سال تحصیلی جدید پرداخت.
حجت الاسلام مرداني ، معاون تبليغ حوزه هاي علميه چهارمحال و بختياري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمدحسن مردانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه این استان، به تشریح برنامه های این معاونت در سال تحصیلی جدید پرداخت و اظهار داشت: برگزاری کلاس های اخلاق و احکام برای خانواده های طلاب یکی از برنامه های این معاونت برای سال تحصیلی جدید است که در حوزه علمیه شهرکرد به طور مستمر برگزار می شود.
 
وی به اجرای طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری نیز اشاره کرد و افزود: این طرح مطالعاتی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس علمیه استان برگزار می شود که اجرای هر چه بهتر آن نیازمند همکاری همه جانبه مدیران مدارس استان است.
 
حجت الاسلام مردانی با بیان این که اجرای این طرح تأثیر بسزایی در رشد فکری و اخلاقی طلاب دارد، ابراز داشت: این طرح برای سومین سال متوالی است که در حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری برگزار می شود که هم مورد استقبال طلاب جوان قرار گرفته است و هم اساتید نیز از تأثیر اجرای این طرح در رشد علمی طلاب بسیار راضی و خوشحال هستند.
 
معاون تهذیب حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، با تشکر از همکاری خبرگزاری رسا در انعکاس اخبار حوزه های علمیه استان، از راه اندازی سایت ویژه معاونت تهذیب این استان در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: در این بین حاضر به همکاری جهت آموزش طلاب جوان برای بحث خبرنویسی با مسؤولان استانی خبرگزاری رسا هستیم، تا بتوانیم گام مؤثرتری در جهت انتشار اخبار حوزه های علمیه استان برداریم.
 
وی همچنین به برگزاری کلاس های آموزشی قرآن در همه رشته ها و در همه حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: این فرصت بسیار طلایی برای طلاب است تا بتوانند بیشتر با قرآن در همه زمینه ها آشنا شوند و به یقین طلبه ای که با قرآن آمیخته شود، در همه مراحل دوران طلبگی خود نیز موفق خواهد بود.
 
حجت الاسلام مردانی به طرح ساماندهی روحانیان ادارات جهت اقامه نماز جماعت با همکاری ستاد اقامه نماز استان اشاره کرد و گفت: در این بین با هماهنگی هایی که صورت گرفته است، قرار بر آن شد تا ادارات درخواست خود را به معاونت تهذیب حوزه های علمیه استان ارائه دهند و در مقابل نیز این معاونت به اعزام روحانیان و طلاب پایه های بالاتر جهت اقامه نماز ادارات اقدام کند.
 
این مدرس حوزه علمیه همچنین به احداث دفاتر مشاوره در حوزه های علمیه استان اشاره کرد و افزود: هرچند که زیرساخت های و امکانات محدود حوزه های علمیه استان در این جهت ما را با مشکل مواجه می سازد اما بر آن هستیم که این دفتر را تا آخر سال تحصیلی در همه حوزه های علمیه دایر گردانیم./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات