۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۲۰۱۶۵

خادمان قرآن و عترت تبریز تجلیل می شوند

خبرگزاری رسا ـ آئین تجلیل از پیرغلامان قرآن و عترت(ع) 40 هیأت مذهبی و 14 پیرغلام شهر تبریز برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام احمد حميدي

حجت الاسلام احمد حمیدی، دبیر ستاد برگزاری هفته نکوداشت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که ویژه برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی برای هفته نکوداشت تبریز پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: «آئین تجلیل از خادمان قرآن و عترت(ع)» همزمان با هفته نکوداشت تبریز برگزار خواهد شد.

 


وی با بیان این‌که در این آئین مذهبی از پیرغلامان قرآن و عترت(ع) 40 هیأت مذهبی و 14 پیرغلام شهر تبریز تجللی خواهد شد، خاطرنشان کرد: این همایش از ساعت 20:30 روز یکشنبه، بیست‌و‌سوم شهریور، در مصلای اعظم امام‌خمینی(ره) با حضور عموم مردم و هیأت های حسینی تبریز برگزار می‌شود.

 


حجت الاسلام حمیدی با بیان این‌که هیأت‌های مذهبی تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع تأثیرگذارترین و اساسی‌ترین تشکل‌های مذهبی این شهر محسوب می شوند، گفت: هیأت‌های مذهبی تبریز از دیرباز در اعتلای ارزش‌ها و شعائر دینی نقش مهمی بر عهده داشتند، این تشکل‌های مذهبی مهم‌ترین محرک انگیزه‌های اسلام‌خواهی و استبدادستیزی بوده اند.

 


معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز، با بیان این‌که ارتباط معنوی مردم و مجالس حسینی توانسته این شهر را در مقاطع و آزمون‌های سرنوشت‌ساز کشور سربلند کند، افزود: آن‌چه در تاریخ مذهبی و فرهنگی نخستین پایتخت جهان تشیع، پیشتاز و چشمگیر بوده و این شهر را پرچم‌دار حرکت‌های آزادی کشور کرده‌، ارتباط عمیق و دیرینه مردم تبریز با فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) بوده است.

 


وی تجلیل از پیرغلامان قرآن و عترت(ع) را از محورهای مهم هفته نکوداشت تبریز عنوان کرد و افزود: آیت‌آلله شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و حجت‌الاسلام خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، در این همایش حضور داشته و به ایراد سخنرانی می پردازند.

 


حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که برنامه های هفته نکوداشت تبریز از 10 شبکه بین المللی ماهواره ای پوشش خبری خواهد داشت، اظهار داشت: شبکه های المنار، آسیا تی وی، المیادین، غدیر، الاتحاد، الانتجاء و شبکه های جام جم 1، 2 و 3 و شبکه آذری زبان سحر از جمله شبکه های مهم تلویزیونی هستند که هفته نکوداشت تبریز را پوشش خواهند داد.

 


وی با اشاره به همراهی و عزم رسانه های محلی و کشوری برای انعکاس اخبار مرتبط با هفته نکوداشت تبریز گفت: رسانه ها، فعالیت خوبی در راستای انعکاس خبری هفته نکوداشت تبریز داشته اند و به طور قطع حضور آنان در هفته نکوداشت تاثیر بسزایی در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده هفته نکوداشت دارد.

 


دبیر ستاد برگزاری هفته نکوداشت تبریز با اشاره به حضور دهها میهمان خارجی شرکت کننده در مراسم هفته تبریز اظهار داشت: مهمانانی از کشورهای فرانسه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، تاتارستان، ترکیه و فلسطین در این آیین حضور خواهند داشت، در حقیقت برگزاری برنامه های این هفته با حضور دهها میهمان خارجی توان دیپلماسی شهری تبریز را به نمایش خواهد گذاشت.

 


معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز در پایان از اتشار مجموعه کتاب های جیبی دروازه ها و محلات قدیم تبریز خبر داد و گفت: تبریز قدیم دارای بارو و دروازه های متعددی برای گذر از محلات به محدوده مرکزی شهر بود که این بارو به نام بانی احداث آن نجف قلی خانی مشهور است که در سال 1194 قمری یعنی 241 سال پیش بنا نهاده شد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات