۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۲۰۱۳۰
مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان خبرداد؛

برگزاری دومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به اهمیت همگانی کردن الگوهای قرآنی در جامعه اظهار داشت: دومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت ویژه عموم مردم علاقمند به ساحت مقدس قرآن کریم در اهواز برگزار می شود.
قرآن کريم قرآن مجيد قاسم مقدمي

قاسم مقدمی، مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اهمیت همگانی کردن الگوهای قرآنی در جامعه اظهار داشت: دومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت ویژه عموم مردم علاقمند به ساحت مقدس قرآن کریم با پشیبانی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در روزهای چهارم و پنجم دی‌ ماه سال جاری در اهواز برگزار می شود.

 

مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان، شیوه نام نویسی برای این دوره مسابقات در اهواز و شهرستان ها را به دو صورت حضوری و تلفنی عنوان کرد و افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان شرایط را برای علاقه‎مندان فراهم کرده تا به راحتی بتوانند در این دوره مسابقات قرآنی شرکت کرده و به رقابت با هم بپردازند.

 

وی هدف از اجرای این دوره مسابقات را افزایش آموخته های دانشی، نشر آموزهای قرآنی با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و نمایش شیوه سبک زندگی اسلامی در جامعه بیان کرد و ابرازداشت: نخستین دوره این مسابقات با استقبال بسیار مطلوب هم استانی ها رو به رو شد و انتظار می رود استقبال از این دوره با شکوه تر از دوره پیش برگزار شود.

 

مقدمی افزود: شرکت کنندگان که در دوره گذشته این مسابقات قرآنی حضور داشتند می توانند در این دوره نیز نام نویسی و از تجربه پیشین خود جهت ارتقا معلومات ذهنی استفاده کنند.

 

مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: با استمرار برگزاری این دوره مسابقات قرآنی انتظار می رود قاریان خوزستانی اجزاء قرآن را به صورت حفظ تلاوت کنند؛ زیرا این در اثر بخشی تلاوت قرآن کریم و آرامش روحی شرکت کنندگان اهمیت بسیاری داشته و سبب توجه بیشتر به آموزه های قرآنی می شود.

 

وی گسترش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در بین قاریان و حافظان به منظور تسلط بیشتر آن ها بر آیات الهی جهت القای معانی به مخاطبان و ترویج تلاوت از حفظ در بین قاریان قرآن کریم را از ویژگی های این دوره یاد کرد.

 

مقدمی بیان داشت: این مسابقات در سه رشته تحقیق، حفظ کل قرآن کریم و 15 جز پیوسته انجام می‌شود.

 

وی گفت: در بخش تحقیق ویژه برادران بالای 16 سال، باید 10 قرعه تعیین شده را حفظ، و ترجمه آن‌ها را مطالعه کرده باشند.

 

مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: در بخش خواهران و برادران زیر 16 سال نیز باید 8 قطعه را حفظ و ترجمه آن را نیز خوانده باشند.

 

مقدمی ادامه داد: در بخش حفظ کل قرآن کریم نیز شرکت کنندگان به جز حفظ کل قرآن کریم ترجمه پنج جز دوم قرآن را نیز برای پاسخگویی به پرسش های مفهومی  داوران آماده کنند.

 

وی تصریح کرد: در بخش 15 جز پیوسته نیز به غیر از 15 جز باید ترجمه سه جز نخست قرآن کریم را نیز مطالعه کنند.

 

مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: داوطلبان می‌توانند به‌ منظور نام نویسی با شماره 3363644ـ0611تماس، یا به اداره‌های تبلیغات اسلامی شهرستان محل سکوت خود مراجعه و یا از طریق سایت www.telavat.ir اطلاعات لازم را دریافت کنند./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات