۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۲۰۰۰۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی در گرو جاری شدن مفاهیم قرآنی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: دستیابی به اهداف والای انقلاب و نظام اسلامی در گرو جاری شدن مفاهیم و فرهنگ قرآنی در تمامی شؤونات زندگی فردی و اجتماعی است.
تجليل از فعالان قرآني خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی ماه مبارک رمضان که در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد برگزار شد، با بیان این که قرآن کتاب هدایت گر بشریت در برابر انحراف ها و پلیدی ها است، اظهار داشت: توسل به فرهنگ قرآنی می تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جوامع را برطرف کند.


وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی، یکی از مهم ترین راه های مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان را توسل به فرهنگ قرآنی دانست و افزود: باید مفاهیم و فرهنگ قرآنی در تمامی شؤونات زندگی فردی و اجتماعی افراد جاری و ساری شود.


به گفته حجت الاسلام روحانی نیا بیان کرد: دستیابی به اهداف والای انقلاب و نظام اسلامی در گرو جاری شدن مفاهیم و فرهنگ قرآنی در بخش های مختلف جامعه است.


دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی با اشاره به هشدارها و توصیه های مقام معظم رهبری برای هوشیاری مردم و مسؤولان در برابر توطئه های فرهنگی دشمنان، اظهار داشت: توصیه های مؤکد رهبری در این زمینه و انتخاب شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برای امسال از سوی معظم له؛ نشان دهنده اهمیت و جایگاه فرهنگ در سرنوشت نظام اسلامی است.


حجت الاسلام روحانی نیا توانمندی و جایگاه فرهنگ در عرصه تعاملات انسانی در سطح ملی و بین المللی را نیز یادآور شد و افزود: هیچ مکتب و فرهنگی بالاتر از قرآن نیست چرا که منبع این فرهنگ؛ ذات باری تعالی بوده در حالی که سایر مکاتب؛ همه از منابع محدود انسانی حاصل شده اند.


وی با تأکید بر شناخت و بهره گیری بیش از پیش آموزه های قرآنی، خاطرنشان کرد: شناخت قرآن و آموزه های والای آن بر هر مسلمانی واجب است و در این زمینه گام نخست تلاوت قرآن است چرا که تلاوت قرآن کلید ارتباط با مبدأ محسوب می شود.


حجت الاسلام روحانی نیا درک مفاهیم قرآنی را راهگشای انسان به سوی معارف بلند عرفانی و معنوی دانست و اضافه کرد: در زمینه اثرات قرآن کریم در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها روایات و احادیث بسیاری نقل شده که دقت در این احادیث، پتانسیل انسان سازی و جامعه سازی قرآن را نشان داده و مشخص می کند که ما و جامعه ایران تا چه اندازه توانسته ایم خود را با آموزه های قرآنی تطابق دهیم.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم که به منظور تجلیل از فعالان قرآنی ماه مبارک رمضان امسال برگزار شده بود؛ با بیان این که تمامی کسانی که در حوزه علوم قرآنی فعالیت دارند قابل تقدیر و ستایش هستند، اظهار داشت: باید فعالان قرآنی خود در زمینه اجرای آموزه های این کتاب آسمانی در جامعه پیشگام باشند.

 

به گفته وی بهترین آموزش مفاهیم قرآن؛ آموزش عملی آن بوده و در این حوزه فعالان و متولیان امور قرآنی و دینی وظیفه ای سنگین بر عهده دارند.


گفتنی است، در پایان این مراسم از شماری از فعالان قرآنی برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ماه مبارک رمضان امسال با اهدای لوح تقدیر و هدایا؛ قدردانی شد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات