۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۲۱۸۸۵۸
مدیر حوزه علمیه فریدن:

دولت در زمینه فرهنگی ضعیف عمل کرده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه فریدن با توجه به این که دولت یازدهم از نظر اقتصادی دستاوردهای قابل توجهی داشته همچنین در نظام سلامت نیز دارای موفقیت هایی بوده، گفت: متأسفانه از نظر فرهنگی هنوز در کشور کاری صورت نگرفته است.
فرهنگ مظلوم

حجت الاسلام قاسم بهرامی مدیر حوزه علمیه فریدن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با توجه به گذشت یکسال از عمر دولت یازدهم، درباره عملکرد دولت در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، گفت: دولت یازدهم از نظر اقتصادی دستاوردها قابل توجه داشته همچنین در نظام سلامت نیز دارای موفقیت هایی بوده، ولی متأسفانه از نظر فرهنگی کاری صورت نگرفته است.

 

وی با اشاره به این که دولت در عرصه سیاست خارجی تا حدودی موفق بوده ابراز داشت: این سیاست از نظر روانی روی مردم تأثیر مثبتی داشته، که نتیجه آن ثبات اقتصادی است.

 

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به کلیت مثبت تعاملات سیاسی دولت تدبیر و امید ابراز داشت: درست است که مردم از لحاظ اقتصادی احساس آرامش دارند ولی اشتباهاتی هم وجود داشت و از آنجایی که رهبر معظم انقلاب نیز اشاره داشتند که ما با همه دنیا تعامل و ارتباط برقرار می کتیم به غیر از آمریکا و اسرائیل.

 

تبلور اعتدال در تخصص گرایی است

 

مدیر حوزه علمیه فریدن در ادامه در مورد کلمه اعتدال و تعریف آن گفت: اگر اعتدال به معنای حقیقی باشد و رعایت شود، گره گشای بسیاری از مشکلات خواهد بود.

 

این استاد حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: ریاست جمهوری همان ابتدا گفته بود که ما همه گرو ه ها را جذب می کنیم، بنابراین باید به شعار خود عمل کند و تخصص گرا باشد.

 

وی با اشاره به این که اعتدال باید در عمل نمود پیدا کند نه اینکه فقط در حد شعار باشد، ابراز داشت: اعتدال به این معنا است که افراطیون را کنار بگذارند و افراد معتدل سرکار بیایند، نه این که به اسم اعتدال نیروهای مؤمن و ارزشی را کنار بگذارند و این مسأله، بازخورد بدی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام بهرامی در پایان به مبحث تولید ملی طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در چشم اندازی که ایشان معرفی می کردند این نکته اسنباط شد که کشور باید متکی به خود باشد، اما متأسفانه  عملکرد دولت در این زمینه و در بحث خود اشتغالی نمود پیدا نکرده و در جامعه مطلوب نبوده است ولی باز هم نیازمند زمان هست تا عملکرد دولت را در آینده شاهد باشیم./939/ت302/ب4

ارسال نظرات