۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۲۱۸۶۸۵

اخبار کوتاه فرهنگی کاشان

خبرگزاری رسا ـ ششمین جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو با اجرای نقّار زنی و نورافشانی همزمان با روز میلاد مبارک حضرت فاطمه معصومه(س) در کاشان طی مراسمی آغاز به کار کرد.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرگزاری رسا در کاشان، روح‌الله توکلی‌ مدیرعامل مؤسسه خادمین حضرت رضا(ع) هدف از اجرای این جشنواره را اشاعه فرهنگ ناب رضوی، ایجاد نشاط معنوی و معرفی سیره رضوی برشمرد.

روح‌الله توکلی با اشاره به 10 هزار نفر ساعت کار گروهی از طریق اتاق فکر، دبیرخانه اجرایی و گروه تدارکات برای این جشنواره افزود: بیش از 50 نوع برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی برای اجرای 11 شب برنامه با کارشناسی اعضای اتاق فکر جشنوراه طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد دهه کرامت به دستور نماینده ولی فقیه در کاشان برای اجرای مطلوب جشنواره آه و آهوگفت: کاشان نخستین شهرستان در اجرای طرح خادم فرهنگی و برگزاری جشنواره آه و آهو در کشور است. 

به گفته وی، با عمل به سیره رضوی همه جا و همه وقت می توان خادم فرهنگی امام رضا(ع) بود و خادم بودن منحصر به حضور فیزیکی در آستان قدس رضوی نیست.

این خادم فرهنگی درادامه از بین المللی شدن جشنواره آه و آهو در سال آینده خبر داد و گفت: این اقدام طبق توافق انجام شده با بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در دستور کار قرار گرفته است.

طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان با حضور یکصد نفر از استادان این دانشگاه آغازبه کار کرد

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه کاشان، الفبای ترقی انسان را فکر دانست و گفت: فکر بایستی عالمانه باشد نه عامیانه لذا دریچه فکر وقتی گشوده شد انسان در جایگاه انسانی خودش قرار می گیرد.

حجت الاسلام علی روحانی با اشاره به این که جایگاه انسانی جایگاهی است که از مَلک بالاتر است افزود: جایگاه انسان وقتی برای خودش میسر خواهد شد که دریچه نگرشش به سمت علم باشد.

وی یاد آورشد: هر چه بر معلومات ما افزوده شود چشم انداز مجهولات ما بیشتر نمایان می شود و موقعی که معلومات پائین باشد دریچه های علم بسته است.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه کاشان گفت: طبق حدیث امام صادق (ع) در جلد اول اصول کافی، خشیت به معنای علمی است که رفتارش، گفتارش را تصحیح کند.

وی استقبال استادان این دانشگاه در طرح ضیافت اندیشه امسال را خوب ارزیابی کرد و افزود: استقبال استادان در طرح ضیافت اندیشه که اختیاری است نشان از هوشیاری و پایبندی استادان این دانشگاه به علم و دین است.

حجت الاسلام روحانی هدف از اجرای این طرح را تبادل نظرات و تجربیات و استفاده از نظرات اطلاعات و افکار استادان بیان کرد و افزود: این طرح ایجاد فرصتی ارزشمند برای اساتید است تا با کسب آموزه های جدید نسبت به ارتقای سطح معرفتی و سیاسی خود اقدام کنند.

سید احمد مدنی دبیر برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان نیز گفت: طرح ضیافت اندیشه اساتید در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای معرفت‌افزایی، ارتقای بصیرت دینی و سیاسی اساتید دانشگاه‌های کشور اجرا می شود.

وی افزود: طرح ضیافت اندیشه اساتید امسال به موضوع اندیشه سیاسی در اسلام و اصول تعلیم وتربیت برگزار می شود.

سید احمد مدنی مدت برگزاری این طرح را شش روز اعلام کرد و گفت: سخنرانی های علمی، هم اندیشی اساتید، دیدار با علما، بازدید از اماکن زیارتی، کارگاه رسانه و نقد فیلم و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه های فرهنگی این طرح است.

وی با اشاره به این که در پایان دوره گواهینامه به استادان ارائه می شود یادآورشد: گواهینامه پایان دوره منوط به شرکت استادان در تمامی برنامه های اصلی و فرهنگی و فوق برنامه است.

برگزاری چهاردهمین یادواره 160 تن از شهدای محدوده پایگاه بسیج شهید رجایی حوزه امام حسین (ع) ناحیه کاشان

چهاردهمین یادواره 160 تن از شهدای محدوده پایگاه بسیج شهید رجایی حوزه امام حسین(ع) ناحیه کاشان امروز یکشنبه 9 شهریور ماه با حضور سردار عروج مشاوره فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدیحه سرایی حاج مهدی سلحشور در سالن بنیاد شهید کاشان واقع در خیابان امام خمینی (ره) کاشان برگزار می شود.

حمیدرضا پارسا فرمانده پایگاه بسیج شهید رجایی با اعلام این خبر گفت: فرهنگ مردم ایران فرهنگ شهادت است و ملت ما شهادت را نه پایان زندگی ، بلکه اوج کمال انسانی و بلندترین نقطه عروج روح آدمی می داند.

وی افزود: شهادت برای مردم مسلمان کشورمان یعنی انتخاب خدا به جای خود و رسیدن به خدا و معامله جسم خاکی در برابر رضایت خدا و رها کردن دنیای گذرا و رسیدن به بقا و جاودانگی است.

حمیدرضا پارساگفت:برای ملت ایران زنده نگه‌ داشتن و گرامیداشت یاد شهیدان و خانواده آنها، زنده نگه داشتن ستون‌های خیمه پیروزی ایران است وامروزه زنده نگه داشتن یاد شهیدان تنها زنده نگه داشتن نام آنها نیست بلکه زنده نگه داشتن ارزش‌های مقدسی است که شهیدان با اهدای خون خود آن را محقق کردند.        

 وی با اشاره به تاثیر این همایش‌ها درترویج فرهنگ شهادت گفت: ایران اسلامی که کشوری‌ثروتمند و غنی است و به خاطر فرهنگ خاص مردم آن بیش از سایر ملت‌ها در چشم است به همین دلیل اهمیت زنده نگهداشتن فرهنگ شهادت در جامعه مهم است./1307/د101/ب4

ارسال نظرات