۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۱۸۵۹۱
نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی:

حمایت از نخبگان لازمه توسعه همه جانبه کشور در ابعاد مختلف است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید از توانمندی های نخبگان در جهت تقویت نقاط ضعف کشور استفاده شود، گفت: استفاده و حمایت از توانمندی های فکری نخبگان موجب توسعه همه جانبه کشور در ابعاد مختلف می شود.
حجت السلام عبادي نماينده مردم بيرجند خوسف و درميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در جمع نخبگان خراسان جنوبی با بیان این که خراسان جنوبی در زمینه پرورش نخبگان در کشور از استان هان پیشگام کشور است و بیشتر نخبگان خراسان جنوبی در حوزه های مختلف علمی، صنعتی، فرهنگی و مذهبی در کشور پیشگام هستند.

 

وی با بیان این که متاسفانه در کشور آنچنان که شایسته نخبگان است از توانمندی های آنها استفاده نشده و بیشتر نخبگان مجبور به ترک کشور و رواج پدیده شوم فرار مغزها می شوند، گفت: آمریکا همواره به دنبال جذب نخبگان ایرانی است و متاسفانه از دانش نخبگان ایرانی علیه انقلاب اسلامی استفاده می کند.

 

 نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که متاسفانه مهم ترین مشکل نخبگان خراسان جنوبی عدم بهره بندی از حمایت های بخش صنعتی و مدیران است، افزود: تا زمانی که صنعتگران از قابیلیت های نخبگان استفاده نکنند تنها در حد یک وارد کننده و وابسته تجاری به خارج خواهند بود و خود قادر به تولید کالاهای با کیفیت و اشتغال زایی و افزایش تولید ملی در کشور نخواهد شد.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان این که یکی از دلایل عمده محرومیت خراسان جنوبی بی توجهی به  استفاده از نیروهای نخبه است، گفت: باید حمایت از نخبگان به صورت یک امر ضروری در نهادهای اجرایی استان مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به این که در سال های اخیر حضور نخبگان در قالب اردوهای جهادی در نقاط محروم موجب افزایش امیدواری در میان مردم و افزایش اعتقاد و اعتماد به نفس نخبگان شده است، گفت: تحقق رهنمودهای معظم رهبری در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد به ویژه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان به حمایت و استفاده از نیروهای نخبه وابسته است.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که باید در استان و در سطح کشور سند جامع حمایت از نخبگان در بخش های علمی و صنعتی تصویب و اجرا شود، گفت: بدون نقشه راهبردی نمی توان به سند جامع علمی کشور دست یافت و ایران را به قدرت برتر علمی منطقه تبدیل کرد.

 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به این که متاسفانه وضعیت اقصادی خراسان جنوبی در اثر خشکسالی به شدت ضعیف شده است، افزود: اگر مسؤولان به توانمندی نخبگان توجه نکرده و اقتصاد استان را از بحران رها نکنند به شدت موج مهاجرت از خراسان جنوبی به کلان شهر شروع شده و این موضوع نه تنها برای استان بلکه برای سایر استان ها مشکلات عدیده ای ایجاد می کند و اگر موج مهاجرت در استان آغاز شود کشور به دلیل هم مرزی با افغانستان به شدت در معرض آسیب های امنیتی قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به این که راه اول و آخر کشور برای خروج از بن بست و تورم و اقتصاد ضعیف در حمایت از نخبگان ریشه دارد و تا زمانی که مسؤولان در این زمینه بی توجه باشند تمامی برنامه در کشور در حد یک شعار باقی خواهد ماند، گفت: مقام معظم رهبری حمایت از نخبگان را راهکار کلیدی توسعه کشور عنوان کرده اند./968/پ202/ب

ارسال نظرات