۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۱۸۴۳۴
امام جمعه دامغان:

دولت‌مردان باید از منظر اعتقادی جلوتر از دیگر افراد جامعه باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت گفت: دولت‌مردان باید از منظر اعتقادی جلوتر از دیگر افراد جامعه باشند و بدانند فردی که در نظام اسلامی مسؤولیت می‌پذیرد باید در دینداری الگوی دیگران باشد.
حجت الاسلام والمسلمين ترابي امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه دامغان که در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: رفتار و کردار و سیره این دو شهید بزرگوار بالاخص در بحث خدمتگزاری به مردم باید الگوی همه مردم و مسؤولان قرار گیرد.


وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت و قابل تقدیر خواندن خدماتی همچون ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه، کاهش نسبی سرعت رشد تورم و اجرای طرح تحول نظام سلامت، تصریح کرد: معظم له به هفت شاخصه لازم برای دولتمردان نظام اسلامی اشاره کردند که سلامت اعتقادی و اخلاقی و عمل بر اساس قوانین شرع و توجه به فروع دین از آن جمله است.


خطیب نماز جمعه دامغان با توجه به بیانات رهبر انقلاب خدمتگزار مردم بودن را از افتخارات و شاخصه لازم دیگر برای مسؤولان برشمرد و افزود: خدمت کردن بدون دارا بودن روحیه خدمتگزاری تحقق نمی‌یابد، هریک از مسؤولان باید حقیقتا خود را خادم ملت بداند و به این نکته اعتقاد و باور داشته تا بتواند خدمتگزار صادق و موفقی باشد.


امام جمعه دامغان با بیان اینکه پیشرفت بدون عدالت و همراه با تبعیض در جامعه اسلامی معنایی ندارد، حرکت در مسیر اجرای عدالت را از خواسته‌های دیگر رهبری و ملت از دولت‌مردان برشمرد و گفت: سلامت اقتصادی، مبارزه با فساد در تمامی حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، پرهیز و مبارزه با اسراف و تبذیر باید از ویژگی‌های مسؤولان باشد و بیش از پیش بدین امور توجه کنند.


حجت الاسلام والمسلمین ترابی از دولت‌مردان خواست مسئله ایجاد اشتغال را در عمل جدی‌تر دنبال کنند و خاطر‌نشان کرد: با توجه به آمار منتشر شده دو هزار کارخانه در سطح کشور تعطیل شده و با عنایت به میزان بیکاری در جامعه باید فکری اساسی به حال این سرمایه‌های خفته شود.


وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان با تبریک پیروزی مردم مقاوم غزه پس از 51 روز مقاومت در برابر حملات رژیم جلاد صهیونیستی این پیروزی را متعلق به اسلام و همه مسلمانان آزاده جهان دانست و افزود: اسرائیل غاصب و حامیان غربی و شرقیش بدانند که مقاومت مردم غزه و فلسطین و حمایت ما از آنها تا آزادی تمام سرزمین‌های اشغالی و قدس شریف ادامه خواهد یافت.

 

گفتنی است، تذکر مجدد امام جمعه دامغان در باب مسئله اختلاط دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه‌ها به عنوان عاملی برای اشاعه گناه و قدردانی از اختصاص رقه قابل توجهی از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران و اعلام آمادگی این بانک برای ثبت نام زوج‌های جوان از طریق سایت بانک مرکزی و پرداخت وام ازدواج به متقاضیان از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/پ202/ب

ارسال نظرات