۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۱۷۲۵۳
به مدت 6 شب؛

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق در زاهدان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) به مدت شش شب در زاهدان خبرداد.
شهادت امام صادق (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت رییس مذهب تشیع امام جعفر صادق(ع)، گفت: مراسم سوگواری سالروز شهادت امام صادق(ع) از امشب پنجشنبه ۳۰ مرداد ماه به مدت ۶ شب در مسجد امام جعفر صادق (ع) زاهدان واقع در خیابان هیرمند برگزار می شود.

 

حجت‌الاسلام بزمانی با بیان اینکه، امام صادق(ع) به لحاظ اخلاق عملی و نظری سمبل وحدت و اخوت اسلامی، رحمت و رأفت دینی بود، تأکید کرد: لذا بسیار مهم است که جامعه ما یک شناخت عمیق و جدی از حضرت امام صادق(ع) داشته باشد.

 

 وی، خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) علاوه بر اینکه محور و منبع حرکت های علمی و فقهی در عصر خود می باشد، به‌ عنوان یک منبع فیاض علوم، محور حیات بخش برای وحدت جهان اسلام نیز بوده است.

 

همچنین بر اساس این گزارش، به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم سوگواری نیز در مسجد الزهرا (س) شهرک آزادگان زاهدان برگزار می شود.

 

علیرضا زینلی، مسؤول کانون فرهنگی و هنری مسجد الزهرا(س) زاهدان، گفت: مسجد الزهرا(س) شهرک آزادگان به ‌عنوان یکی از فعالترین مساجد زاهدان در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی اقدام به برگزاری مراسم گرامیداشت شهادت امام جعفر صادق(ع) می‌کند.

 وی، افزود: در همین راستا نماز صبح روز شهادت این امام بزرگوار در مسجد الزهرا(س) به امامت آیت الله سلیمانی امام جمعه زاهدان اقامه می شود و سپس این عالم فرزانه در جمع عزاداران سخنرانی و در نهایت اربابی مداح اهل بیت(ع) در وصف شهادت امام جعفر صادق(ع) مرثیه سرایی خواهند داشت.

 

زینلی بیان کرد: نصب بنر در سطح شهر و اطلاع‌رسانی از شبکه هامون از جمله تبلیغات میدانی برای مشارکت بیشتر مردم پیرامون این مراسم است.

 

وی همچنین با اشاره به گوشه ای از فعالیت های فرهنگی و مذهبی مسجد الزهرا(س) آزادگان، گفت: در حال حاضر ۴۰ نوجوان مسجدی دوره های آموزشی رایانه مقدماتی، پیشرفته، شبکه و امنیت شبکه را فرا می گیرند.

 

مسئول کانون فرهنگی و هنری مسجد الزهرا(س) زاهدان خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی از منظر نهج البلاغه از دیگر برنامه های فرهنگی این مسجد است که ۲۵ دختر به مدت یک ماه در این کارگاه آموزشی شرکت کردند و خانم مدرسی اعزامی از قم مدرس این کارگاه بود./1311/د102/ب

ارسال نظرات