۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۲۱۷۰۵۰
متولی مدرسه علمیه نبی اکرم تهران:

ائمه جماعات نقش مؤثری در آشنا سازی جوانان با معارف دینی دارند

خبرگزاری رسا ـ متولی مدرسه علمیه نبی اکرم تهران، مساجد را مرکز بیان معارف اسلام دانست و گفت: ائمه محترم جماعات موظف هستند که مردم به‌ویژه جوانان را در مساجد جمع کنند و با بیان احکام الهی و مواعظ اسلامی آنان را با معارف دین آشنا سازند.
آيت‌الله ضياء الدين نجفي، متولي مدرسه علميه نبي اکرم(ص) تهران

آیت‌الله ضیاءالدین نجفی، متولی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت فرارسیدن سی‌ام مرداد ماه، روز جهانی مسجد، با اشاره به این‌که مسجد پایگاه اسلام است، بیان داشت: در آیات متعددی از قرآن مجید پیرامون مسجد سخن گفته شده است.

 

وی به آیه شریفه آیه 108 سوره توبه «لَّمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ یَوْمٍ» اشاره کرد و گفت: بانی مساجد در اصل پیامبران بودند؛ مسجدالحرام را پیامبر بزرگ الهی حضرت ابراهیم(ع) ساخت و آماده عبادت کرد که ثواب نماز در مسجدالحرام هر رکعت برابر با ثواب 100 هزار رکعت است، همچنین مسجد نبوی مدینه منوره را پیامبر اسلام(ص) ساخت که ثواب نماز در آن هر رکعت برابر با 10 هزار رکعت است.

 

متولی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران، ابراز داشت: در انقلاب اسلامی مساجد مرکز تصمیم‌گیری‌ها و نهضت اسلامی بوده، چنان‌که در زمان پیامبر مسجد نبوی مرکز نشر معارف و نهضت بوده است.

 

آیت‌الله نجفی مساجد را مرکز بیان معارف اسلام دانست و تأکید کرد: ائمه محترم جماعت همه موظف هستند که مردم به‌ویژه جوانان را در مساجد جمع کنند و با بیان احکام الهی و مواعظ اسلامی آنان را با معارف دین آشنا سازند.

 

متولی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران مسجد را دارای قداستی ارزشمند در اسلام ارزیابی کرد و با بیان این‌که مسجد بسیار مورد سفارش پیامبر(ص) واقع شده است، اظهار داشت: پیامبر(ص) درباره اهمیت نماز در مسجد فرمودند «لاصلاة لجار المسجد الا فی المسجد»؛ همسایه مسجد اگر بخواهد نمازش کامل باشد و در نزد خدا ارزشمند باشد باید نمازش را در مسجد محل خویش اقامه کند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرمایش امام خمینی(رحمة الله علیه)، رهبر کبیر انقلاب مبنی بر این‌که «مساجد سنگر است سنگرها را حفظ کنید»، خاطر نشان کرد: این بیان وظیفه مردم را نسبت به حضور در برنامه‌های مسجد به‌ویژه اقامه نماز در مسجد محل بیان می‌کند و الحمدالله ملت بزرگ ایران نسبت به حفظ مساجد و شکوه آن نهایت جدیت را دارند و امید است موفق باشند./956/ت302/ب4

ارسال نظرات