۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۱۶۶۴۹
مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه بیرجند:

تقویت روحیه امید و تلاش زمینه ساز توسعه ملی و اقتصادی می شود

خبرگزاری رسا ـ‌ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که یکی از ابزارهای مهم شیطان برای فریب انسان یأس و نا امیدی است،‌ گفت: با توجه به شرایط کنونی برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد و فرهنگ باید روحیه امید و تلاش در مردم زنده و تقویت شود.
توسعه اقتصادي و عدالت اجتماعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد هادی شهاب، استاد حوزه و مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه بیرجند، پیش از ظهر امروز در جمع مردم در مهدیه بیرجند با بیان این که مشکلات کنونی و تورم موجب افزایش ناامیدی و حزن در میان مردم شده است، گفت: براساس آیات قرآن و رهنمودهای علما کشوری خواهد توانست قله های موفقیت را بپیماید که بتواند روحیه تلاش و امید را در خود زنده نگه دارد.

 

وی با بیان این که ملت ایران با شعار ما می توانیم توانسته در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی جهش فوق العاده ای داشته باشد، گفت: متاسفانه امروز عدم برنامه ریزی مناسب برای حمایت از صنعتگران و فعالان بخش های مختلف اقتصادی و عدم حمایت و پشتیبانی لازم از برنامه های فرهنگی تاثیر گذار موجب شده با وجود تمامی تاکیدهای مکرر مقام معظم رهبری فعالیت مطلوبی در حوزه فرهنگ و اقتصاد صورت نگیرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که باید دولت ضمن حمایت از صنعتگران با حمایت از ایده های تحول آفرین در عرصه اقتصاد روحیه امید و تلاش را در جامعه زنده کند، ادامه داد: عدم حمایت از ایده ها و فعالان عرصه های صنعتی و فرهنگی زمینه واردات بی رویه و تهاجم فرهنگی را در کشور افزایش می دهد زیرا مردم زمانی که در داخل کشور نتوانند نیازهای خود را رفع کنند به خارج روی می آورند.

 

حجت الاسلام شهاب وابستگی را مهم ترین نتیجه حاکم بودن روحیه یاس و ناامیدی بر جامعه عنوان کرد، افزود: جامعه ای که افراد آن امید نداشته باشند آن جامعه یک جامه مرده بود و تحول و پیشرفت در چنین جامعه ای متوقف می شود.

 

وی با بیان این که مردم و مسؤولان باید با تلاش و امید کشور را در مسیر تحقق اهداف سند چشم انداز بیست ساله هدایت کنند، ادامه داد: رسول اکرم(ص) همواره مردم را به تلاش و امید دعوت می کردند و به یاران خود همیشه توصیه می کردند ناامیدی و یاس تیر زهرآگین از جانب شیطان به سوی آدمی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: یاس و ناامیدی به این دلیل در دین اسلام ناپسند و مغموم است که به معنای ناامیدی انسان از رحمت خداوند است و انسان مومن هرگز ناامید نمی شود زیرا می داند که سرنوشت انسان به دست خداوند بوده و خداوند همواره ناظر و شاهد بر انسان ها است و در دشوارترین شرایط به انسان یاری می رساند.

 

حجت الاسلام شهاب افزود: انسان مومن هرگز از لطف خدا نا امید نمی شود و در تمامی کارها بر خدا توکل کرده و هر کاری را برای رضایت خداوند انجام داده و در آغاز کار با نام خدا و مدد گرفتن از پرودگار وارد مرحله اجرا و انجام آن کار می شود.

 

وی یادآور شد:‌ انسان باید همواره در زندگی خود به لطف خداوند امیدوار باشد و به این نکته توجه کند که هر کاری را که برای رضای خداوند انجام دهد بدون پاداش باقی نخواهد ماند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات