۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۲۱۶۵۸۰
دبیر شورای فرهنگ عمومی:

تولیدات مناسب رسانه ملی از اقبال مردم به سمت ماهواره می‌کاهد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شاهمرادی گفت: رسانه ملی باید برنامه هایی تولید کند که مردم نسبت به رسانه خودی اعتماد و اقبال داشته باشند.
حجت الاسلام سيدحسين شاهمرادي، دبير شوراي فرهنگ عمومي کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور عصر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران تبریز اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی در سال 1364 و در دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری تأسیس شده و به دنبال رصد و پیگیری مسائل فرهنگی در سطح عمومی است.


وی با بیان این‌که شورای فرهنگ عمومی کشور 620 جلسه از سال 64 تاکنون داشته است، خاطرنشان کرد: دستور جلسات شورا در طول سال گذشته فرمایشات و دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب،  و دیگر معضلات فرهنگی و اجتماعی بوده است.


حجت الاسلام شاهمرادی با اشاره به این‌که شورا در طول 20 سال گذشته فراز و نشیب های فراوانی داشته است، افزود: در دوران دولت قبلی حالت گسستگی میان دولت و شورا وجود داشته است، اما اکنون فضای مطلوبی را مشاهده می کنیم که سعی داریم همگرایی و همسویی نهادهای فرهنگی را محقق سازیم.


دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان این‌که 29 دستگاه فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی عضو هستند، خاطرنشان کرد: طلاق، بیکاری، بدحجابی و اعتیاد جزو معضلات اصلی جامعه محسوب می شوند که اگر همسویی نهادهای فرهنگی محقق شود، بسیاری از معضلات برطرف می شود، هرچند اعتقاد داریم کار فرهنگی دیربازده است.


وی با بیان این‌که 71 درصد مردم ایران ماهواره دارند، افزود: صدا و سیمای جمهوری اسلامی باید برنامه هایی تولید کند که مردم نسبت به رسانه خودی اعتماد و اقبال داشته باشند، در این صورت فساد اخلاقی و بسیاری از ناهنجاری ها به خودی خود برطرف خواهند شد.


مسکن مهر پیوست فرهنگی نداشت


حجت الاسلام شاهمرادی با بیان این‌که ضمانت اجرایی مصوبات شورا خود دستگاه های عضو هستند، گفت: متأسفانه پروژه بزرگی همچون مسکن مهر پیوست فرهنگی نداشت، که حاصلش این شد که هنوز بسیاری از زیرساخت ها برای اسکان مردم فراهم نیست و حتی در برخی مناطق مسجد و یا حسینیه ای پیش بینی نشده است.


وی در بخش به این سؤال که چرا برای برگزاری برخی کنسرت‌های موسیقی در برخی شهرها مجوز داده می شود اما در برخی شهرهای دیگر مجوز داده نمی شود، گفت: برخی از ائمه جمعه ملاحضات بیشتری نسبت به مسأله برگزاری کنسرت های موسیقی دارند و برخی کمتر که البته مسؤولیت اصلی اعطای مجوزها بر عهده ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.


دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: متأسفانه در برخی مسائل نگرش سیاسی بر نگرش فرهنگی غلبه می کند، چه کسی را می توان یافت که با عفاف و حجاب مخالف باشد؟ چه کسی با اختلاط موافق است؟ اگر مسؤولان گفته و عملشان یکی باشد، هیچگاه گسست فرهنگی میان مردم و نظام وجود نخواهد داشت.


دستگاه ها پیوست 427 شورای فرهنگ عمومی را عملیاتی کنند


حجت الاسلام شاهمرادی در پایان با تأکید بر پیگیری و نظارت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی نسبت به مسأله عفاف و حجاب گفت: از تمامی دستگاه‌ها و نهادها می خواهیم پیوست 427 شورای فرهنگ عمومی که با بیش از 300 بند در خصوص عفاف و حجاب ابلاغ شده را عملیاتی کنند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات