۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۲۱۶۴۹۳
معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان:

فناوری و فرهنگ مکمل یکدیگر هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مرکز حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به اهمیت به کار گیری فناوری جدید در نظام آموزشی و فرهنگی گفت: در جامعه امروزی فرهنگ سازی به کار پیچیده ای تبدیل شده و همه تلاش ها بدون در نظر گرفتن فناوری های جدید بیهوده است.
حجت الاسلام آلبکل ـ معاون آموزش حوزه علميه خوزستان

حجت الاسلام علی آلبکل، معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فناوری اطلاعات به عنوان نیاز ضروری انسان ها در عصر جدید اظهارداشت: یکی از نیازهای ضروری جامعه بشری در جهان گسترده امروزی، فناوری اطلاعات بوده که شامل آموزش های دینی نیز می شود.

معاون آموزش مرکز حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به اهمیت به کار گیری فناوری جدید در نظام آموزشی و فرهنگی گفت: در جامعه امروزی فرهنگ سازی به کار پیچیده ای تبدیل شده و همه تلاش ها بدون در نظر گرفتن فناوری های جدید بیهوده است.

وی گفت : در کشور ما دین از فرهنگ جدا نیست و برای گسترش دین نیاز به فناوری داریم؛ پس فناوری و فرهنگ مکمل یکدیگر هستند.

حجت الاسلام آلبکل پیشرفت فناوری های جدید در کشور را نامطلوب خواند و افزود: با توجه به سرعت پیشرفت فناوری در جهان، کشور ما نیازمند بستر سازی مناسب جهت بکارگیری روش های جدید در زمینه گسترش علوم، به ویژه علوم دینی است و این کار باید به صورت همگانی و ریشه ای در نظام آموزشی کشور نهادینه شود.

وی  گفت: صرفه جویی در هزینه ها، سرعت گسترش اطلاعات، عدم وجود محدودیت، عدم نیاز به فضای فیزیکی و کیفیت بالا از مزیت های بزرگ فناوری های جدید است که می تواند پاسخ گوی نیازهای امروزی جامعه باشد.

معاون آموزش مرکز حوزه های علمیه خوزستان اظهار داشت: نباید فناوری های جدید را به عنوان عاملی برای از میان بردن سنت های و ارزش های اخلاقی جامعه معرفی کرد، بلکه فناوری و فرهنگ مکمل یکدیگر هستند.

وی افزود: تحریم های ظالمانه دشمنان پس از انقلاب به ما آموختند که در سخت ترین شرایط با خود باوری می توان بر پای خود ایستاد و با استفاده از این خود باوری نیز توانستیم الگویی اسلامی ایرانی را از توانمندی های خود به جهان ارائه دهیم.

حجت الاسلام آلبکل تصریح کرد: امروز به سبب ارائه الگوی توانمند از فرهنگ اسلامی ایرانی، بسیاری از تلاش های دشمنان در زمینه ایجاد شبکه های اجتماعی منحرف، با استفاده از فناوری های جدید و ملی ناکام مانده است./9462/ت303/ب2

ارسال نظرات