۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۱۵۸۸۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

مقابله با تهاجم فرهنگی نیازمند مدیریت جهادی نهادهای فرهنگی و انقلابی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که همه شیعیان اهل بیت(ع) به خصوص مسؤولان نهادهای فرهنگی و انقلابی باید در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان گام بردارند، گفت:: همه موظف هستیم که نگذاریم ترویج مکتب اهل بیت(ع) به وسطه کمبود امور مادی کمرنگ و ضعیف شود و همه در حد توان خود باید خدمت کنند.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار مدیران این سازمان با حضرت آیت الله جوادی آملی که در دماوند برگزار شد با اشاره به گزارش کاری از فعالیت های این اداره کل، گفت: بیش از هفت هزار مربی در مازندران دوره های مختلف تربیت معلم قرآنی را طی کردند و مشغول به فعالیت در استان  هستند.

 

وی، افزود: با توجه به برگزاری دوره های مختلف قرآنی، مازندران یکی از استان های برتر کشور در حوزه نشر و ترویج مبانی و مفاهیم قرآن در کشور است و در حال حاضر با وجود 530 مرکز قرآنی با بیش از دو هزار و 300 مربی و نیروی متخصص به مرحله خودکفایی رسیده است.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به طرح های مختلف قرآنی در دست اجرا از جمله طرح مصباح الهدی و نورالهدی به اهمیت برگزاری جلسات تفسیر اشاره کرد و گفت: ترویج مفاهیم و تفاسیر قرآن با توجه به نیاز جامعه و این استان در حوزه دین به صورت هفتگی و ماهیانه در شهرستان های مختلف مازندران در حال برگزاری است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به شبکه گسترده تبلیغ در استان، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود در استان جامعه روحانیت با وجود شبکه عظیم و گسترده تبلیغ در شهرستان های مازندران شکل گرفته و در حال فعالیت های مستمر در حوزه تبلیغ دینی هستند.

 

وی ادامه داد: بیش از پنج هزار هیأت مذهبی و تشکل های دینی در مازندران به ثبت رسیده است که از این تعداد و با توجه به ظرفیت موجود سه هزار مداح در بخش برادران و خواهران در جلسات مختلف در حال فعالیت هستند.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به وجود پنج دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در استان، افزود: با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ به خصوص فرهنگ دینی و توجهات معظم له به این مقوله تربیت نیروی متخصص از اولویت های دبیرستان های علوم ومعارف اسلامی صدرا است که در این زمینه هم با توجه به محتوا بخشی و نگاه ویژه به فضای آموزشی و پرورشی در استان در حال کادر سازی و تربیت این نیروهای متخصص هستیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که جبهه باطل با حمایت استکبار  برای ترویج و تبلیغ عقاید باطل خود و فرهنگ غربی همه تلاش خود را به کار بسته است، گفت: ما هم وظیفه داریم به عنوان یک نهاد مقدس در حوزه نشر و تبلیغ و ترویج مکتب نورانی اسلام در جبهه حق کمر همت ببندیم.

 

وی با بیان این که همه شیعیان اهل بیت(ع) به خصوص مسؤولان نهادهای فرهنگی و انقلابی  باید به این امر اهتمام داشته باشند، بیان داشت: همه موظف هستیم که نگذاریم ترویج مکتب اهل به وسطه کمبود امور مادی کمرنگ و ضعیف شود و همه در حد توان خود باید خدمت کنند.

 

گفتنی است؛ گردهمایی مدیران ادارات و نمایندگی های تبلیغات اسلامی استان مازندران به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی آمل برگزار شد که از جمله برنامه های ویژه این گردهمایی دیدار با حضرت آیت الله جوادی آملی بوده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات