۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۱۵۶۲۶
امام جمعه قم:

گستاخی رژیم صهیونیستی نتیجه تفرقه امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم گستاخی صهیونیست‌‌ها را نتیجه تفرقه جهان اسلام دانست و گفت: در جهان کفر اگر فردی علیه هولوکاست سخنی بگوید او را محکوم می‌کنند؛ اکنون نیز قدرت‌های بزرگ همانند آمریکا، غرب و حتی سازمان ملل به فلسطینیان هشدار می‌دهند که نباید مقاومت کنند، این نشانگر روحیه شیطان صفتی و مستکبرانه آن‌ها است.
 سيدمحمد سعيدي امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار، تلاش برای کسب رضای خدا، فداکاری، ایمان، صبر، استقامت و انجام مأموریت برای نظام اسلامی را از جمله لوازم کار خبرنگاری دانست.

 

وی گفت: خبرنگاران نقش مهمی در جامعه دارند، آن‌ها حقایق و واقعیت‌ها را کشف کرده و بیان می‌کنند؛ گاهی براساس اخبار و گزارش‌های آنها تصمیمات مهمی گرفته می‌شود؛ از این‌رو باید در انتشار و بیان مطالب دقت داشته و واقعیت‌ها را بیان کنند.

 

امام جمعه قم در ادامه سخنانش با اشاره به سالروز مقاومت اسلامی نیز خاطرنشان کرد: امسال شاهد مقاومت جانانه مردم بی دفاع و مظلوم غزه در برابر رژیم صهیونیستی هستیم.

 

وی افزود: هدف صهیونیست‌ها از راه‌ اندازی این جنگ نسل کشی و از بین بردن امکانات فلسطینیان است؛ جنگی که نتیجه‌اش هزاران کشته، زخمی و ویرانی خانه‌ها بود که خوشبختانه با مقابله و روبروی مردم غزه همراه شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی گستاخی صهیونیست‌‌ها را نتیجه تفرقه جهان اسلام دانست و بیان داشت: در جهان کفر اگر فردی علیه هولوکاست سخنی بگوید او را محکوم می‌کنند؛ اکنون نیز قدرت‌های بزرگ همانند آمریکا، غرب و حتی سازمان ملل به فلسطینیان هشدار می‌دهند که وقتی اسرائیل غاصب حمله می کند شما حق دفاع از خود را ندارید و این نشان از روحیه شیطان صفتی و مستکبرانه این افراد دارد.

 

وی تصریح کرد: در حالی که متأسفانه کشورهای اسلامی این همه جنایات را می‌بینند ولی حاضر نیستند از مردم غزه حمایت کنند؛ حداقل حاکمان کشورهای اسلامی به خاطر اسلام، انسانیت، هم مذهب بودن با مردم فلسطین و تعصب عربی شان نیز شده از اسرائیل غاصب تبری بجویند.

 

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) تأکید کرد: در حالی که تمام دنیا متحد و به نفع اسرائیل شده‌ است، جز جمهوری اسلامی ایران هیچ کشوری حاضر به حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه نیست.

 

وی ادامه داد: البته به سبب سخنان رهبر معظم انقلاب درباره نابودی رژیم صهیونیستی و تسلیح کرانه باختری افزون‌بر جان گرفتن مردم غزه این هشدار رهبری صهیونیست‌ها را به وحشت انداخته است.

 

 هشدار نسبت به پدیده جشن طلاق در کشور

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به رواج پدیده شوم جشن طلاق هشدار داد و آن را یک جشن شیطانی دانست و اظهار داشت: هیچ زن و شوهری برای مرگ زندگی مشترک خود جشن نمی‌گیرند؛ این پدیده سوغات غرب است و هیچ مسلمانانی به سراغ این مراسم شیطانی نمی‌رود.

 

وی ادامه داد: طلاق یک حلال مبغوض است که به سبب ناتوانی افراد در زندگی مشترک صورت می‌گیرد، کدام فرد عاقلی حاضر است به سبب ناتوانی خود در ادامه زندگی مشترک و بی پناه شدن دیگران جشن بگیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با توجه به سالروز رحلت حضرت آیت‌الله بروجردی، از این عالم بزرگوار به عنوان پرچمدار تقریب مذاهب اسلامی یاد کرد و گفت: ایشان افزون‌بر تربیت شاگردان و نگارش آثار متعدد، مراکز فرهنگی بسیاری بنا نهاد.

 

مسؤولان قم به مشکلات پردیسان رسیدگی کنند

وی همچنین خطاب به مسؤولان استان، خواستار حل مشکلات مردم پردیسان شد و گفت: صرف ساخت مسکن کفایت نمی‌کند باید به بقیه امور افراد نیز رسیدگی کرد.

 

امام جمعه قم در خطبه‌ نخست نیز با تأکید بر حفظ تقوا از سوی مؤمنان، تمسخر کردن و دادن القاب زشت را سبب ایجاد کینه ورزی میان افراد دانست، گفت: کم شدن شخصیت و حرمت‌ها آغاز تباهی رابطه میان افراد است.

 

وی افزود: در جامعه امروزی تمسخر کردن با سرودن شعر، بیان مطلب، ساخت کلیپ و فیلم، تقلید صدا و کشیدن کاریکاتور صورت می‌گیرد./993/پ201/ج

ارسال نظرات