۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۱۵۵۵۳

تجمع دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی در اعتراض به جنایات غزه

خبرگزاری رسا ـ جمعی از دانشجویان دانشگاه های استان آذربایجان شرقی به همراه مردم تبریز در اعتراض به کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه تجمع کردند.
تجمع مردم و دانشجويان در حمايت از مردم غزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جمعی از طلاب و دانشجویان دانشگاه های استان آذربایجان شرقی ظهر امروز با تجمع در مقابل درب اصلی دانشگاه تبریز و سر دادن شعارهای انقلابی و ضدصهیونیستی خواستار موضع‌گیری مجامع حقوق بشر و شورای امنیت سازمان ملل متحد در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شدند.

 


شرکت کنندگان در این تجمع اعتراض‌آمیز با شعارهای «هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام»، «مرگ بر اسرائیل،  مرگ بر آمریکا»، «مقاومت می رزمد اسرائیل می لرزد»، «وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوام دهد»  و «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده» نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در نواز غزه، اعلام انزجار کردند.

 


محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در این تجمع با تأکید بر این‌که سکوت مجامع بین المللی و سران کشورهای عرب منطقه ای در قبال جنایات رژیم صهیونیستی به نوعی مشارکت در جرم جنایتکاران است، اظهار داشت: اینکه دبیرکل سازمان ملل متحد بعد از مدت ها نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی ابراز تاسف می کند، جای تعجب دارد.

 


وی با بیان این‌که تجمع کنندگان امروز تبریز خواستار استعفای بان کی مون از هستند، تصریح کرد: هیچ موضع قاطعی از سازمان ملل متحد برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی مشاهده نشده است، آقای بان کی مون در قضیه غزه برخلاف موازین و منشور سازمان ملل، فقط ناظره گر بوده است.

 


نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: منشور ملل متحد و تصریح 111 ماده آن به زندگی مسالمت آمیز و همراه با صلح در میان ملل و کشورهای مختلف، نشان می دهد که باییستی همه تلاش ها برای توقف جنگ و برقراری صلح باشد، اما خلاف این مسأله در جریان تجاوز رژیبم صهیونیستی را شاهد بودیم.

 


فرهنگی با اشاره به تأکید منشور ملل متحد بر حفظ و حراست از مناطق مسکونی و برقراری امنیت برای غیرنظامیان در زمان وقوع جنگ گفت: منشور ملل متحد بر کمک به برقراری زندگی سعادتمند بشری و ایجاد رفاه اجتماعی تاکید دارد، اما این سؤال که چرا این بندهای مصرح در قضیه حمله اسرائیل به غزه نادیده گرفته می شود؟ امروز در افکار عمومی وجود دارد.

 


عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مدعیان دموکراسی و حقوق بشر حامی رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه بودند، ادامه داد: جاب تعجب است که غرب به جای محکوم کردن نسل‌کشی تاریخی رژیم صهیونیستی، جبهه مقاومت را محکوم می کند، جای تأسف است که  سازان ملل متحد در برابر کشتار وحشیانه بیش از 300 کودک غزه سکوت اختیار کرده است.

 


همچنین محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز حملات رژیم صهیونیستی به غزه را نشان از چهره کریه سران این رژیم غاصب دانست و اظهار داشت: البته این جنایات منجر به نفرت جهانی از جنایات رژیم صهیونیستی شده است، امروز وظیفه جهان اسلام است که برای برقراری حیات مجدد در غزه همت کنند.

 


گفتنی است، این تجمع اعتراض‌آمیز که با شعارهای کوبنده دانشجویان و حضور تعدادی از مسؤولان همراه بود، با قرائت قطعنامه ای چند بندی در حمایت از مردم مظلوم غزه پایان یافت./935/پ202/ب4

ارسال نظرات