۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۱۵۵۲۳

آغاز دوره اختبار و تثبیت حوزه علمیه گیلان با حضور 270 طلبه جدید الورود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گیلان از آغاز دوره اختبار و تثبیت طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان خبر داد.
مدير حوزه علميه گيلان

حجت الاسلام محمد لاکانی، مدیر استانی حوزه علمیه گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت از آغاز دوره اختبار و تثبیت طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان خبر داد.

 

وی با بیان این که دوره اختبار و تثبیت می تواند برای حوزه بسیار مؤثر باشد، افزود: این دوره با رویکردی اخلاق مدارانه و آموزش محور منجر می شود تا بهترین ها برای ورود به حوزه  انتخاب شوند.

 

حجت الاسلام لاکانی با بیان این که باید بسیار خوشحال باشیم که توفیق حضور در حوزه و سربازی امام زمان را پیدا کرده ایم، ادامه داد: بدون هیچ شکی حوزه علمیه جایگاهی است که بلا واسطه منصوب به امام زمان(عج) است و کسانی که توفیق ورود و حضور در حوزه را پیدا می کنند بی شک جزو  سربازان امام زمان (عج) محسوب می شوند.

 

وی با اشاره به این که این روشن است که همه آحاد جامعه از معلم و دانشجو گرفته تا کارگر و کارمند همه روی سفره امام زمان(عج) نشسته اند، تصریح کرد: باید به هر نحوی که شایسته است دل ایشان را شاد و رضایت ایشان را بدست آورند و بهترین مکان وشغل برای  نیل به این هدف مقدس حوزه علمیه است.

 

حجت الاسلام لاکانی افزود: دوره اختبار و تثبیت دوره ای آموزشی، علمی  و تهذیبی، اخلاقی است که به مدت یک ماه با حضور 270 نفر طلاب جدید الورود از امروز در مدارس استان شروع به فعالیت کرده است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گیلان با بیان این که برنامه های مفیدی برای بالابردن روحیه اخلاقی و علمی  طلاب در این دوره تمهید شده است، بیان داشت: اساتید و روحانیان کارآمد برای طلاب جدیدالورود کلاس های متنوعی از لحاظ آموزشی و تهذیبی برگزار می کنند تا هرچه بیشتر  آنها را با فضای حوزه آشنا کنند تا متقاضیانی که بعد از قبولی در آزمون و گذارندن  فرایند مختلف جذب،برای شرکت در این دوره دعوت شده اند بتوانند با نگاهی روشن و ذهنی آماده وارد حوزه شوند.

 

وی در ادامه بیان داشت: طلاب جدید الورود باید اهتمام لازم را در این دوره جهت آماده سازی خود چه ازل حاض معنوی و اخلاقی چه از لحاظ علمی داشته باشند تا شاهد باشیم همه کسانی که  جهت شرکت در دوره اختبار و تثبیت دعوت شده اند با شروع سال تحصیلی به صورت رسمی وارد حوزه شوند.

 

این استاد حوزه علمیه در خاتمه  با موثر شمردن این دوره برای حوزه افزود: دوره اختبار و تثبیت می تواند بسیار مؤثر باشد زیرا این دوره با رویکردی اخلاق مدارانه و آموزش محور منجر می شود تا بهترین ها برای ورود به حوزه انتخاب شوند./1315/پ302/ب1

ارسال نظرات