۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۱۴۷۹۹
پایان مراسم جمع خوانی قرآن کریم در ارومیه؛

قرائت آخرین سوره های قرآن کریم در آخرین لحظات رمضان

خبرگزاری رسا ـ مردم ارومیه امروز در آستانه عید سعید فطر و در آخرین لحظات ماه مبارک رمضان سوره های پایانی قرآن کریم را زیر لب زمزمه می کنند.
مراسم جمع خواني قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مراسم جمع خوانی قرآن کریم که از چند سال گذشته به اهتمام موسسه علوم قرآنی یاسین در ارومیه برگزار می شود، امسال باشکوه تر از سال های گذشته از ابتدای ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

 

حضور قاریان بین المللی و ممتاز استان در این مراسم و شنیدن آیات کلام وحی با صوت دلنشین این بزرگواران، مردم ارومیه را هر روز مشتاق تر برای حضور مداوم و مستمر در این محفل معنوی می کرد تا جایی که روز به روز بر ازدحام مردمی افزوده می شد.

 

امروز مصادف با سی ام ماه مبارک رمضان مردم مؤمن و روزه دار ارومیه در مصلای امام خمینی (ره) گرد هم آمده اند تا آخرین سوره های قرآن را قرائت کنند و از ثواب ختم دسته جمعی قرآن کریم در این ماه پر فضیلت بهره مند شوند.

 

مسؤولان ارشد استان نیز به پاس قدردانی از حضور مردم و ثبت حرکت عظیم قرآنی در استان، روز گذشته مصادف با بیست و نهمین روز از مراسم جمع خوانی قرآن کریم در این مراسم حاضر شده و با عنوان مراسم اختتامیه از حضور گسترده مردم، خادمین و فعالان قرآنی تشکر کردند.

 

در این مراسم وحید وکیلی نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کریم با نوای دلنشین به قرائت قرآن پرداخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه ارومیه در این مراسم خادمان جمع خوانی قرآن کریم حاملان کلام وحی و خادمان بی توقع و ممتاز قرآن یاد و از تلاش های آنها در ماه مبارک رمضان برای برقراری نظم و اجرای این محفل بزرگ و نورانی تشکرد و قدردانی کرد.

 

وی در ادامه از مسؤولان استان به ویژِه دستگاه‌ های فرهنگی توجه و حمایت از این حرکت بزرگ قرآنی را خوستار شد.

 

در ادامه آیت الله قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری این طرح عظیم قرآنی را حرکتی مثبت در اعتلاء فرهنگ قرآن قلمداد کرد و گفت: مراسم جمع خوانی قرآن کریم حرکتی بسیار سازنده و مثبت است که امیداریم با حمایت مسؤولان و همراهی مردم شاهد تقویت و تداوم آن در سال‌های آتی باشیم.

 

قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان‌ غربی نیز با اشاره به جایگاه والای محافل و مجالس قرآنی در ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه گفت: لازم است از مجریان جمع خوانی قرآن کریم به خاطر برگزاری این مراسم معنوی تجلیل شود.

 

محسن شکرنیا، مدیر کل سازمان صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی نیز با ارائه گزارشی از برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن کریم گفت: مراسم جمع خوانی قرآن کریم بزرگترین برنامه‌های قرآنی اجرا شده در طول سال جاری است.

 

وی با تقدیر از موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه به عنوان مجری جمع خوانی و اتحادیه موسسات قرآنی استان بعنوان دستگاه هماهنگ کننده موسسات قرآنی، از زحمات خالصانه این مجموعه در برگزاری رضایتمند این برنامه عظیم قرآنی تشکر و قدردانی کرد.

 

در خاتمه از قاریان و مرتلین قرآن کریم، عوامل دست اندر کار و تعدادی از زحمت کشان برگزاری جمع خوانی قرآن کریم توسط صدا و سیمای مرکز استان با اهدای لوح تجلیل بعمل آمد و هدایایی نیز از طرف موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه به آقایان شکرنیا مدیر کل صداوسیمای مرکز آذربایجان‌غربی و رضاییه رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهدا شد.

 

همچنین از برندگان مسابقات حضوری، مسابقه کتابخوانی و نقاشی با اهدای هدایای نقدی تجلیل شد./936/پ202/ب

ارسال نظرات