۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۱۳۱۶۳
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

تبیین راهکارهای کاربردی برای تحول در اقتصاد و فرهنگ مهم ترین رسالت جامعه نخبه در کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که خراسان جنوبی یکی از استان های نخبه پرور کشور است، گفت: رمز محرومیت زدایی و پیشرفت و توسعه استان در گرو حمایت و استفاده از قشر نخبه در پیشبرد امور استان است.
امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در دیدار با جامعه نخبگان خراسان جنوبی با بیان این که در دنیای امروز نخبگان مهم ترین سرمایه کشور برای توسعه و پیشرفت محسوب می شوند، گفت: نخبگان باید از تهدیدها و تحریم های در کشور عبور کرده و با بی اعتنایی به انواع تحریم های دشمنان فرصت سازی کرده و با برنامه ریزی منظم و ارائه راهکارهای نوین برای توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور زمینه افزایش رفاه اجتماعی و تعالی جامعه را فراهم کنند.

 

وی افزود: در حال حاضر نظام اقتصادی و صنعتی کشور باید در مسیر نخبه پروری و حمایت از ایده های نخبگان حرکت کند تا بتواند اقتصاد کشور را بر مبنای اقتصاد دانش بنیان توسعه دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که تا زمانی که نخبگان از فرصت ها و توانمندی های اقتصادی کشور استفاده نکنند نخواهند توانست مسیر پیشرفت خود و کشور را هموار کنند، گفت: متاسفانه در حال حاضر یکی از مهم ترین دلایل مشکلات اقتصادی در کشور بی توجهی به توانمندی های بی بدیل کشور در زمینه های معدنی، انرژی های نو و محصولات استراتژیک کشاورزی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که  فرهنگ نخبه پروری و اقتصاد دانش بنیان مهم ترین راهکار کنونی کشور برای رهایی از مشکلات اقتصادی است، گفت: اگر تاریخ کشورهای پیشرفته را بررسی کنیم متوجه می شویم که اتکا به اقتصاد دانش بنیان مهم ترین عامل پیشرفت این کشورها در طول تاریخ محسوب می شود.

 

وی با بیان این که باید نخبگان ورای توجه به تبلیغات دشمنان در غرب رسالت خود را در قبال کشور انجام دهند، گفت: غرب سعی دارد با ناامید کردن قشر نخبه کشور موجب عقب ماندگی و بی اعتمادی مردم به نظام شود بر همین اساس نخبگان باید با تحول کشور در رشته های مختلف زمینه توسعه علمی و اقتصادی نظام را فراهم کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که نخبگان برای سایر جوانان الگو هستند، گفت: قشر دانشگاهی و نخبه کشور باید تنها به توسعه علمی کشور توجه نداشته باشند بلکه باید در زمینه های توسعه فرهنگی کشور هم به خصوص در حوزه دین عملکرد در خور توجهی داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این که خراسان جنوبی یکی از استان های نخبه پرور کشور است، گفت: رمز محرومیت زدایی و پیشرفت و توسعه استان در گرو حمایت و استفاده از قشر نخبه در پیشبرد امور استان است. 

 

وی با بیان این که نخبگان باید در تمامی امور برای دیگران الگو باشند، گفت: آنچه موجب تعالی فرد نخبه در جامعه می شود خدمت به خلق برای رضایت خداوند است و همچنین توکل به خداوند نخبه را از انواع غرورهای کاذب و خود پرستی دور می کند./968/پ202/ب

ارسال نظرات