۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۱۳۰۲۵
استاد حوزه علمیه بابل:

کاهش نرخ جمعیت آثار زیانباری بر اقتصاد و فرهنگ کشور دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با ابراز نگرانی از نرخ کاهش جمعیت در کشور، گفت: اگر کاهش جمعیت داشته باشیم اقتصاد، سیاست و فرهنگ زیر سؤوال رفته و جامعه ما در معرض خطر قرارمی گیرد.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع مردم بخش بابلکنار شهرستان بابل با اشاره به تاکید اسلام بر حفظ حجاب و پاکدامنی گفت: قرآن در آیات مختلف به زن ها توصیه می کند در برابر نامحرم عفت و حجاب خود را رعایت کند.

 

وی با اشاره به این که حجاب نماد عفاف و پاکدامنی زنان است، افزود: حجاب احترام به شخصیت زن است و بی حجابی بی دینی است، حجاب به عنوان گوهر زن محدودیت نیست بلکه یک مسؤولیت است.

 

امام جمعه بابلکنار با اشاره به این که در قرآن به حجاب چشم، گفتار و رفتار سفارش شده است، بیان داشت: عفت به صورت عموم برای زن و مرد است اما متأسفانه  بعضی از پدر و مادرها با رفتار خود باعث بلوغ زودرس بین پسران و دختران می شوند.

 

وی ادامه داد: هدف دشمن از فرستادن ماهواره این است که جوانان و جامعه ما رابه فساد بکشاند،26 نهاد مسؤولیت فرهنگی دارند اما حجاب هر روز بدتر می شود، وظیفه دولت مهیا کردن جامعه برای دستیابی به سعادت است، بنابراین باید جلوی بی بندوباری در جامعه گرفته شود.

 

این استاد حوزه علمیه بابل با اظهار نگرانی از بی توجهی مسؤولان مرتبط با موضوع حجاب در جامعه خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی جامعه شرم آور است و این خواسته دشمن است که جوان ها و زن های ما را به فساد بکشاند، چرا با دست خودمان راه سلطه دشمن را در کشور باز کنیم.

 

وی با بیان این که چرا مؤمنان نسبت به حجاب خانواده خود توجه نمی کنند، افزود: در حال حاضر  روسری ها برداشته شد و کسی جرأت ندارد که جلوی آنها را بگیرد، از دولت، مجلس و قوه قضاییه می خواهیم که نسبت به قانون عفاف و حجاب تدبیری بیاندیشند تا شاهد ابتذال بیشتر در جامعه نباشیم.

 

حجت الاسلام بابائیان وضعیت امروز را شایسته جامعه اسلامی ندانست و خاطرنشان کرد: آیا می شود آدم مسلمان باشد اما دختران و همسران شان هر طور می خواهند در خیابان قدم بزنند، متأسفانه بیشتر عوامل طلاق ما از بی حجابی و بدحجابی است.  

 

وی با اشاره به نرخ جمعیت و لزوم افزایش جمعیت و توسعه کارکرد فرهنگ دینی در کنار آن گفت: جمعیت ازجایگاه خاصی در جامعه برخوردار است و امروز بیشترین جمعیت را کشور چین و هند دارا هستند و این یک قدرت بزرگ برای این دو کشور محسوب می شود.

 

حجت الاسلام بابائیان به نسخه پیچی آمریکا برای کاهش جمعیت در دنیا و توصیه مقامات این کشور برای افزایش جمعیت در داخل این کشور خاطرنشان کرد: کشور ما 77 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد اما آمریکا 300 میلیون نفر جمعیت دارد و می گوید باید این جمعیت را ده برابر کنیم حال آنکه از ما می خواهد کاهش جمعیت داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: اگر کاهش جمعیت داشته باشیم اقتصاد، سیاست و فرهنگ زیر سؤوال رفته و جامعه ما در معرض خطر قرارمی گیرد، جمعیت زیاد باعث ناامیدی دشمن از ضربه زدن به مسلمانان خواهد شد اما در کنار افزایش جمعیت باید برنامه های فرهنگ دینی در جامعه نیز افزایش پیدا کند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات