۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۱۲۷۹۱
امام جمعه زنجان:

تضعیف ولایت فقیه از اهداف دشمن در ماجرای کوی دانشگاه بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در زنجان با اشاره به ماجرای 18 تیر سال 78 و قضایای کوی دانشگاه گفت: یکی از اصلی ترین اهداف دشمن در ماجرای کوی دانشگاه تضعیف قدرت ولایت فقیه بود.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در خطبه های نماز جمعه زنجان که با حضور گسترده مردم همراه بود، کسب تقوا را یکی از بزرگ ترین و بالاترین آثار ماه مبارک رمضان خواند و گفت: کسانی که در ماه مبارک رمضان روزه می گیرند قطعا بزرگ ترین چیزی که کسب می کنند، تقوا است.

 

ازدواج مقدس ترین بنا در اسلام است

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت تشکیل خانواده از دید اسلام تصریح کرد: مبارک ترین، مقدس ترین و اساسی ترین قانونی که در اسلام شکل گیری جامعه برآن بنا شده مسأله تشکیل خانواده است و لذا خداوند خلقت زن و مرد را از نشانه های قدرت خود در قرآن ذکر کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه بر ضرورت تسهیل ازدواج در جامعه تأکید کرد و گفت: برای ادامه نسل خداوند غریزه جنسی را در نهاد زن و مرد به عنوان مکمل یکدیگر قرار داد که البته در روایات خداوند ازدواج را سالم ترین، پاک ترین و مقدس ترین بنا قرار داده است و از همین رو رسول اکرم (ص) می فرماید هیچ پیوندی نزد پروردگار محبوب تر از ازدواج نیست.

 

امام جمعه زنجان در ادامه نسبت به خطرات کاهش ازدواج جوانان و افزایش سن ازدواج در جامعه هشدار داد و خاطرنشان کرد: سقوط اخلاق، نابودی اخلاق و از بین رفتن نسل سالم جامعه از بزرگ ترین خطراتی است که جامعه و جوانان را تهدید می کند که باید فکر اساسی در این زمینه صورت گیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به 20 تیر ماه روز جهانی جمعیت، کاهش جمعیت ایران را تهدیدی برای آینده کشور عنوان کرد و افزود: امروزه روند رشد جمعیت در ایران به سوی پیری در حرکت است و رسیدن به سن پیری برابر با عقب ماندگی و ناتوانی جامعه خواهد بود و این خطری غیر قابل علاج است.

 

هدف دشمن در ماجرای کوی دانشگاه تضعیف ولایت فقیه بود

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به 18 تیر ماه سال 1378 و فتنه دشمنان در ماجرای کوی دانشگاه تصریح کرد: یکی از اهداف این توطئه ها این بود که قدرت معنوی ولایت فقیه را تحت الشعاع قرار دهند که جریان کوی دانشگاه مرکز اصلی این ماجرا بود.

 

وی در ادامه حضور مردم در 23 تیر ماه 78 را حماسه ساز توصیف کرد و اظهار داشت: باز هم حضور کوبنده مردم در خیابان ها در 23 تیر 78 برای دفاع از ولایت فقیه دشمنان را ناکام گذاشت که البته با تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب این غائله نیز پایان یافت.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در پایان به دیدار اخیر مسؤولان نظام و دولت مردان با مقام معظم رهبری اشاره و تأکید کرد: این دیدار دارای راهکارها و مطالب ارزشمندی بود که باید مسؤولان و دولت مردان آنها را در کارهای خود مد نظر قرار دهند. /949/پ202/ب
 

ارسال نظرات