۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۱۲۳۳۵
استاد حوزه علمیه قم:

ولایت محوری زمینه ای برای دستیابی به حیات معنوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که ولایت محوری سبب دستیابی به حیات معنوی می شود، بیان داشت: اگر در تقلید بخواهیم از خودمان استنباط کنیم در ولایت پذیری با امام زمان(عج) کم می آوریم که همواره باید در تلاش باشیم تا ولایت پذیری را سرلوحه امور خود قرار دهیم که ثمرات ارزنده ای برای انسان دارد.
ولايت فقيه/1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام اکبری، استاد حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در سلسله نشست های دین شناسی که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار می شود با بیان این که عده ای در این دنیا به حیات معنوی دست پیدا می کنند، گفت: اگر می خواهیم به حیات معنوی برسیم باید از جمله افرادی باشیم که بشود روی ما حساب شود.

 

وی با تاکید بر این که ولایت محوری سبب دستیابی به حیات معنوی می شود، بیان داشت: اگر در تقلید بخواهیم از خودمان استنباط کنیم در ولایت پذیری با امام زمان(عج) کم می آوریم که همواره باید در تلاش باشیم تا ولایت پذیری را سرلوحه امور خود قرار دهیم که ثمرات ارزنده ای برای انسان دارد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که دین می خواهد ما را به تعالی برساند، گفت: ما نباید به حیات نباتی و حیوانی اکتفا کنیم و باید در تلاش باشیم تا نسبت به افزایش جایگاه خود در این نظام هستی گام برداریم.

 

حجت الاسلام اکبری، تصریح کرد: به تعبیر حضرت آیت الله جوادی آملی هنوز درختی فکر می کنیم و از حیات نباتی و حیوانی بیرون نرفته ایم که باید سعی کنیم در راستای انجام تعالیم والای دینی کوشا باشیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که باید نسبت به دیگران رحم داشته باشیم تا خدا نیز از ما بگذرد، ادامه داد: در صورتی می توانیم به این حیات برسیم که ولایت مدار باشیم و اسلام شیعی را بدون چون و چرا بپذیریم.

 

وی با اشاره به این که مال حرام مانع تعالی و تکامل انسان می شود که همواره باید از آن دوری کنیم، بیان داشت: دین را نباید به عنوان تشریفات حساب کرده و باید در تلاش باشیم در راستای اجرای تعالیم والای دینی تلاش داشته و زمینه کسب رضایت خداوند منان را فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام اکبری با تاکید بر این که باید در تلاش باشیم تا سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم که اثرات ارزنده ای در زندگی انسان دارد، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر نورانی اهل بیت معصومین(ع) همواره انسان را از آسیب ها و انحرافات مصون نگه می دارد.

 

استاد حوزه علمیه قم، تصریح کرد: انسان باید به ولایت ائمه معصومین(ع) تکیه بزند که توسل به این بزرگواران ضامن سعادت انسان است که همواراه ما مبارک رمضان فرصتی ارزنده در این راستا است که باید به بهترین نحو ممکن از آن بهره گیری کنیم.

 

وی با بیان این که توسل به ولایت اهل بیت می تواند درون و بیرون انسان را بیمه کرده و او را به تعالی برساند، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا بر معرفت خود به اهل بیت افزوده و اهتمام ارزنده ای را در راستای قرب الی الله داشته باشد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات