۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۲۱۲۳۱۹
سلسله مباحث زیارت جامعه کبیره (10):

آیت الله موسوی جزایری: حضرت خدیجه نقش بسیاری در استحکام پایه های اسلام داشت

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: حضرت خدیجه (س) نقش بسیاری در استحکام پایه های اسلام داشت؛ چرا که اموال حضرت خدیجه در دوران قحطی و تحریم مسلمانان از سوی کفار نجات بخش جامعه اسلام و سبب شکست کفار بود.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، سحرگاه سه شنبه، هفدهم تیر ماه، در دهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که به مناسبت ماه مبارک رمضان از سیمای مرکز خوزستان پخش شد، به سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و افزود: در همان سال رحلت حضرت خدیجه(س)، حضرت ابوطالب نیز از دنیا رفتند و پیامبر دو تکیه گاه بزرگ را از دست داد و آن سال، عام الحزن لقب گرفت.

امام جمعه اهواز با بیان این که حضرت خدیجه در زمان ازدواج با پیامبراکرم(ص) ثرمندترین زن در شبه جزیره عرب بود، تصریح کرد: این بانوی بزرگوار در روزهای آخر عمر خویش به حضرت فاطمه (س) گفت که برو و به پیامبر بگو که من وضعم به اینجا رسیده است و این سخن که به گوش پیامبر رسید، پیامبر فرمود: «به مادرت این بشارت را بده که او را در عبای خودم دفن خواهم کرد و لباس های خود را برای او کفن قرار می دهم.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که حضرت خدیجه(س) نخستین زنی بود که اسلام آورد، اظهار داشت: در آن دوران تنها یک خانه بود که ساکنان آن مسلمان بودند و در آن خانه تنها پیامبر، حضرت علی(ع) و حضرت خدیجه(س) حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به علاقه بسیار حضرت محمد(ص) به حضرت خدیجه اشاره کرد و گفت: در شب معراج، حضرت محمد(ص) رو به جبرئیل کرد و گفت: یا جبرئیل خواسته ای نداری و جبرئیل پاسخ داد که سلام خداوند و سلام من را به همسرت خدیجه برسان.

وی در ادامه تصریح کرد: عایشه می گوید در مدینه که بودیم، پیرزنی هر مدت یک بار نزد پیامبر اکرم(ص) می آمد و حضرت نیز با احترام بسیار او را یاد می کرد، پس از مدت ها از حضرت پرسیدم که این زن کیست که تو این گونه او را احترام می کنی و حضرت فرمود که این زن از دوستان صمیمی حضرت خدیجه بود و به سبب علاقه ای که این زن به خدیجه داشت برای من محترم است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری وفاداری از ویژگی های مؤمن دانست و افزود: حضرت خدیجه نقش بسیاری در استحکام پایه های اسلام داشت؛ چرا که اموال حضرت خدیجه (س) در دوران قحطی و تحریم مسلمانان از سوی کفار نجات بخش جامعه اسلام و شکست کفار بود.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به عبارت «وَتَرَاجِمَةً لِوَحْیِهِ وَأَرْکَانا لِتَوْحِیدِهِ وَشُهَدَاءَ عَلَى خَلْقِهِ وَأَعْلاما لِعِبَادِهِ وَمَنَارا فِی بِلادِهِ وَأَدِلاءَ عَلَى صِرَاطِهِ عَصَمَکُمُ اللَّهُ مِنَ الزَّلَلِ وَآمَنَکُمْ مِنَ الْفِتَنِ وَ طَهَّرَکُمْ مِنَ الدَّنَسِ وَأَذْهَبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ وَطَهَّرَکُمْ تَطْهِیرا» تصریح کرد: عبارت «و تراجمه لوحیه» به این معنا است که ائمه اطهار به عنوان مفسران وحی الهی بودند.

امام جمعه اهواز با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص) معروف به حدیث ثقلین اظهار داشت: پبامبر در این حدیث فرموده است، من از بین شما می روم و دو چیز را نزد شما می گذارم یکی کتاب خدا و دیگری عترت و اهل بیت(س) من است و اگر به این ها تمسک کنید و در عمل از آن ها پیروی کنید گمراه نخواهید شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اهل بیت (س) را کشتی نجات انسان دانست و افزود: برادران اهل سنت می گویند که که ما دوستدار اهل بیت هستیم اما در جواب باید گفت که آیاد دوست داشتن تنها کافی است یا باید این دوست داشتن به مرحله عمل نیز برسد./9464/پ202/ب2

ارسال نظرات