۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۱۲۲۰۳
استاد حوزه علمیه بابل:

خودسازی مهم ترین وظیفه منتظران در عصر غیبت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل، یکی از وظایف منتظران در عصر غیبت را خود سازی بیان و خاطرنشان کرد: همه منتظران واقعی باید دست به یک اقدام اصلاحی در جامعه بزنند و با زندگی شرافتمندانه آمادگی کامل برای حضور در پای رکاب آن حضرت داشته باشند.
سي و هشتمين شماره انتظار موعود

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا بابل، حجت الاسلام محمد پور رمضان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در درس اخلاق خود در بابل با گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان این ماه را فرصت برای خودسازی و تطهیر وحی بیان کرد و گفت: از هر فرصت و لحظه ماه مبارک رمضان نباید غافل شد زیرا این  ماه فرصت گران بهایی است که خداوند متعال برای بازگشت و قرب به درگاه الهی قرار داد.

 

وی با بیان این که هر وقت سخنرانی خوبی را شنیدید به جای تحسین سخنران به فکر عمل به آن باشید، خاطرنشان کرد: افراد هیچ گاه نباید با شنیدن یا خواندن یک مطلب جالب در ابتدا به فکر نشر آن برآیند بلکه باید آن را در زندگی و سیره رفتاری خود پیاده کنند.

 

امام جمعه بندپی شرقی بابل با اشاره به این که به جای شعار زدگی به فکر عمل به دستورات دینی بود، تصریح کرد: انسان باهوش همیشه همراه خود دفترچه ای را برای یادداشت مطالب و نکات خوب به همراه دارد تا بعد از مدت ها این دفترچه به عنوان گنجینه ای از معارف برای او ماندگار شود.

 

وی ادامه داد: بعضی از فرصت های زندگی تخته پرش برای صعود انسان است که از جمله آن زندگی در حجره های طلبگی است و لازمه دست یابی به این درجات صبوری در طاعت الهی است.

 

حجت الاسلام پور رمضان غفلت از وسوسه های شیطان را آغاز در دام افتادن آن بیان کرد و گفت: شیطان هر کس را در موقعیت و ظرفیت شغلی مختص به خور فریب می دهد و به همین دلیل غفلت از وجود شیطان و وسوسه های آن نقطه آغاز لغزش محسوب می شود.

 

وی افزود: انسان بامشاهده گناه نباید بی تفاوت از کنار آن بگذرد بلکه به انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر اقدام کند که این مطلب می تواند به واکنش در قبال غیبت کردن دو نفر و جلوگیری از آن باشد.

 

این استاد حوزه علمیه بابل بی توجهی به انجام گناه از سوی افراد و بی تفاوتی را افتادن در دام شیطان بیان و خاطرنشان کرد: غیبت کردن یکی از گناهان بزرگ است که خداوند در سوره حجرات از آن به خوردن گوشت مردار تعبیر می کند زیرا تبعات بسیار بد اجتماعی از آثار غیبت محسوب می شود.

 

وی احترام به مقام استاد  و داشتن روحیه تواضع را موجب بزرگی انسان دانست و تصریح کرد: انسان باید همواره قدردان کسانی باشد که علمی را به او آموخته است و در برابرش متواضع باشد که این تواضع موجب بالا رفتن منزلت انسان در جامعه می گردد.

 

امام جمعه بندپی شرقی بابل مراقبت از اعمال را بسیار مهم دانست و گفت: انسان باید قبل از انجام کاری در خصوص آن کار و عواقب آن فکر کند و در حین انجام نیزباید مواظب نحوه انجام آن باشد تا بعدها پشیمان نشود.

 

وی افزود: طولانی شدن غیبت امام عصر(عج) به خاطرگناهانی است که ما انجام می دهیم و به همین دلیل باید به گونه ای رفتار کنیم که همواره رضای خداوند متعال و خوشنودی امام عصر را فراهم شود.

 

حجت الاسلام پور رمضان یکی از وظایف منتظران در عصر غیبت را خود سازی بیان و خاطرنشان کرد: همه منتظران واقعی باید دست به یک اقدام اصلاحی در جامعه بزنند و با زندگی شرافتمندانه  آمادگی کامل برای حضور در پای رکاب آن حضرت داشته باشند.

 

وی وظایف دیگر منتظران را با توجه به فرازی از دعای افتتاح، دعای مستمر برای سلامتی وجود آن حضرت بیان کرد و گفت: داشتن یاد امام زمان(عج) در ایام غم و شادی، دادن صدقه برای سلامتی آن حضرت، قرائت قرآن و صلوات برای آن حضرت و زنده کردن یاد امام زمان(عج) در وجود دیگران از وظایف منتظران حقیقی امام عصر (عج)است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات