۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۱۱۹۵۹
عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور مطرح کرد؛

لزوم افزایش دوره های تفسیر موضوعی قرآن و نهج البلاغه در جامعه

خبرگزاری رسا ـ یک استاد معارف و علوم دینی و عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور بر لزوم افزایش برگزاری کلاس‌های تفسیر موضوعی قرآن کریم و نهج البلاغه در تمامی نقاط شهری و روستایی کشور تأکید کرد.
دوره قرائت و تفسير قرآن در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، عباس کیفی بجستانی، استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی و عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور عصر شنبه در مراسم قرائت و تفسیر قرآن کریم در جمع مردم روزه دار بجنورد، اظهار داشت: قرآن کریم معجزه جاوید رسول گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) و نسخه حیات‌بخش جوامع بشری است.

 

وی اضافه کرد: راهکار حل بسیاری از مشکلات انسان در بطن آیات قرآن نهفته است و به همین دلیل نیز با تقویت انس با قرآن در جامعه به حل بسیاری از مشکلات نزدیک‌تر شده و به سعادت می‌رسیم.

 

کیفی بجستانی گفت: مبنای ما در نظام جمهوری اسلامی قرآن و عترت است، لذا باید بیش از پیش تلاش کنیم که فرهنگ قرآنی در جامعه گسترش یابد.

 

این کارشناس ارشد فقه و حقوق اسلامی اظهار داشت: همان طور که در جامعه اسلامی تأکید فراوانی بر تلاوت آیات قرآن می شود؛ باید بر نقش تدبیر و عمل به آیات قرآن نیز تأکید کرده و این نکته مهم را همواره بازگو و نهادینه کنیم که سبک زندگی عالی و برتر در جهان اسلام در سایه عمل به قرآن محقق خواهد شد.

 

وی قرآن را کتابی به‌عنوان یک برنامه زندگی برای تمامی عصرها و نسل‌ها دانست و افزود: انسان‌ها با توجه به میزان درک و فهم خویش از مبانی ناب قرآنی استفاده کرده و از سرچشمه زلال آیات الهی بهره‌مند می‌شوند.

 

عضو جامعه قاریان قرآن کشور ضمن تأکید بر لزوم افزایش برگزاری کلاس‌های تفسیر موضوعی قرآن کریم و نهج البلاغه در تمامی نقاط شهری و روستایی کشور گفت: برنامه‌ریزی در این حیطه باید با دقت کافی انجام و این مهم از تمامی زوایا مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد تا خدایی نکرده دچار انجام اقدامات غیرمؤثر و صرفا تبلیغاتی نشویم.

 

کیفی بجستانی با بیان اینکه قرآن کتاب برتر درس زندگی است و انسان باید برای مؤفقیت در زندگی به خوبی این درس را مطالعه و به آن عمل کند، اظهار کرد: ماه رمضان، بهترین فرصت برای مطالعه قرآن و بهره‌مندی از این کتاب الهی است.

 

وی گفت: قرآن کریم در کنار تعلیمات اهل بیت(ع) با ایجاد ارتباط روحی، روانی و معنوی بین انسان و سرمنشاء هستی و شکل‌دهی یک جهان‌بینی الهی، از ظهور ناهنجاری‌های اجتماعی و افسار گسیختگی‌های خسارت ‌بار در جوامع بشری جلوگیری می‌کند و انسان‌ها را به سمت و سوی سعادت ابدی رهنمون می سازد.

 

این مدرس دانشگاه در ادامه با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر که یکی از تأکیدات آیات قرآن کریم است، افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه ویژه‌ای در جامعه اسلامی برخوردار است که در ماه مبارک رمضان باید به این امر و واجب الهی بیش از ماه های گذشته توجه شود.

 

 به گفته وی امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی بوده و در کنار مردم، مسؤولان و مدیران نیز در حیطه کاری خود با روش‌های گوناگون می‌توانند در این امر مهم تأثیر‌گذار بوده و نقش آفرینی کنند.

 

کیفی بجستانی با بیان این که ماه مبارک رمضان بهارقرآن بوده و خود سرشار از رحمت و برکت الهی است، اظهار کرد: ماه رمضان با میلاد باسعادت امام حسن‌ مجتبی(ع) در نیمه آن شورانگیزتر می‏‌شود زیرا امام حسن مجتبی(ع) همه کمالات اعم از علم، حکمت، وقار، متانت، بردباری و استقامت را در اوج خود داشت.

 

وی افزود: خصلتی که بیش از همه در امام حسن مجتبی (ع) نمود برجسته دارد؛ بخشش و کرم آن حضرت است و به همین دلیل نیز به کریم اهل بیت(ع) شهرت یافته و نقطه‌‌ امید فقرا و دردمندان بود.

 

این استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی تصریح کرد: باید با تأسی از ائمه اطهار(ع) سعی کنیم از این ماه پربرکت نهایت استفاده برای تقویت معنویات در خود را داشته باشیم چرا که در ماه مبارک رمضان درهای غفران الهی بیش از سایر ایام گشوده است./9314/پ202/ب

ارسال نظرات