۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۱۱۵۹۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

جلوه عبادی حجاج ایرانی در سفر معنوی حج بیشتر شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که حج، سفری باعظمت، باشکوه، شیرین و به یاد ماندنی است، گفت: جلوه عبادی حجاج ایرانی در این سفر معنوی باید بیشتر شود.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار رییس سازمان حج و زیارت کشور در گرگان با بیان این که حج تقویت دین خدا است، بیان داشت: این سفر الهی نصیب هر کس نمی شود و زائران ایران اسلامی باید تلاش کنند که پیام رسان تشیع و انقلاب اسلامی به دیگر مردم جهان باشند.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که بالاترین سرمایه، رابطه خوب انسان با پروردگار است، خاطرنشان کرد: کشانده شدن به این سمت سرمایه های دیگری را نصیب انسان مؤمن می کند.

 

وی با بیان این که حج، سفری باعظمت، باشکوه، شیرین و به یاد ماندنی است، گفت: خانه خدا مکان تطهیر دل است و دل مؤمنان مسلمان باید در بیت خدا پاک شده و از همه چیز کنده شود و مدیران حج باید نسبت به بیان ادعیه‌ها تلاش کنند و توجهات زائران را به سوی آن مقصد اصلی برسانند.

 

امام جمعه گرگان، حج را مجمع بین المللی توده های مردم دانست و خاطرنشان کرد: حجاج سایر کشورها بیشتر از حجاج ایرانی به بعد معنوی حج توجه می کنند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، توجه به این موضوع را امر بسیار مهمی دانست و بر برنامه ریزی به منظور تحقق جلوه عبادی حج از سوی حجاج ایرانی تاکید کرد.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که بیت خدا نه تنها برای مسلمانان بلکه برای بشریت مهم است، افزود: مراسم عبودیت میلیون ها انسان در لباس واحد و یک شکل و جهت واحد در مقابل خدا در مقابل چشم همه جهانیان منعکس می شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: مشاهده عبودیت، خضوع و خشوع مسلمانان در مقابل خداوند بر روی هر مسلمانی اثرگذار بوده و سبب تقویت ایمان آنان می شود و ما مسلمانان احساس شکوه و عظمت می کنیم وقتی می بینیم دنیا از این امتیاز بی بهره است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خدمت به زائران حرم امن الهی و حرم پیامبر گرامی اسلام(ص) در صورتی که رنگ و بوی الهی داشته باشد بهترین اعمال است.

 

آیت الله نورمفیدی، سپری شدن بیشترین وقت حجاج ایرانی در بازارهای عربستان را کار غیر اصولی دانست و گفت: حضور بیشتر حجاج ایرانی در بازارهای عربستان برای خرید تسبیح و زعفران موجب سرشکستگی است.

 

وی، با اشاره به وضعیت جهان اسلام، وحدت امت اسلامی را به مصلحت آنها دانست و جمهوری اسلامی ایران را داعیه دار وحدت در سطح بین الملل عنوان کرد.  

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که مقام معظم رهبری به خاطر اهمیت وحدت و توجه بیشتر به بعد عبادی و معنوی حج، اقامه نماز جماعت در هتل ها را ممنوع اعلام کرده است، اظهار کرد: مدیران و روحانیان کاروان ها باید این موضوع را به طور دائم به حجاج تذکر دهند.

 

وی ابرازامیدواری کرد: در سفر معنوی حج برجستگی های معنوی و سیاسی حجاج ایرانی نسبت به سایر کشورها بیشتر نمایان شود./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات