۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۱۰۹۳۳
رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس:

زنان در خط مقدم جبهه فرهنگی هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس با تأکید بر ضرورت توجه زنان به جایگاه مد نظر اسلام برای زن، گفت: حالت تحریف شده این جایگاه که از سوی جاهلیت مدرن بر زن تحمیل می شود این است که از او می خواهد مرد خوبی باشد تا زن نمونه شناخته شود.
مرزباني فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  شب گذشته، پنجم تیرماه در همایش بزرگ «مرزبانی فرهنگی» که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، به تبیین دغدغه های رهبر معظم انقلاب در حوزه زن و خانواده پرداخت و گفت: ایشان بیشتر و پیش تر از خود زنان در مسائل آنان دقت نظر دارند.

 

وی با تأکید بر ضرورت توجه زنان به جایگاه مد نظر اسلام برای زن در جامعه، اظهار کرد: حالت تحریف شده این جایگاه که توسط جاهلیت مدرن بر زن تحمیل می شود این است که از او می خواهد مرد خوبی باشد تا زن نمونه شناخته شود.

 

افتخاری با بیان این که از نگاه رهبری، زن و مرد همسفر هم از فرش تا عرش هستند، افزود: نگاه واقع نگر به زن، به عنوان یک انسان و عامل پرورش انسان است در حالی که امروز نفوذ فرهنگ بیگانه در زنان و به تبع آن خانواده ها، سبب تزلزل بنیان خانواده و ایجاد اشتهای کاذب مبنی بر اشتغال در بیرون خانه شده است.

 

به عکس دفاع مقدس، زنان در خط مقدم جبهه فرهنگی هستند

 

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس تصریح کرد: امروز به عکس دفاع مقدس که زنان در پشت جبهه بودند، مسؤولیت اولیه مرزبانی فرهنگی با زن است و آنان در خط مقدم این مبارزه قرار دارند.

 

وی با بیان این که دشمن، کاهش جمعیت، عفت، پاکدامنی، ایثار و کرامت زن را نشانه رفته است، گفت: شناخت جایگاه و ظرفیت های وجودی زن و حرکت منسجم و هدفمند و متناسب با نیاز جامعه از راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

 

افتخاری در ادامه با ذکر خاطره ای از پدر شهیدش در خصوص پایبندی همیشگی به اصل امر به معروف و نهی از منکر و اجرای آن، یادآور شد: چنان که در انقلاب و دفاع مقدس همه اقشار حضور داشتند امروز نیز نباید شانه خالی کنند و هر کس در هر جایی که هست به قدر وسع خود امر به معروف ونهی از منکر باید این اصل را عملی کند.

 

 مرزبانی فرهنگی باید مبتنی بر توحید باشد/ دفاع مقدس تجلی فرهنگ اسلام است

 

در ادامه این همایش، سعید حدادیان، مداح و ذاکر اهل بیت(ع) با اشاره به فراز «اشهد أنّک جاهدت فی الله حق جهاده» در زیارت امین الله گفت: مطابق فرهنگ زیارت، مرزبانی ما باید حول محور کلمة الله باشد.

 

وی با تأکید بر این که مرزبانی از عشق به خدا و توحید باید در جامعه نهادینه شود، افزود: در این مسیر، گنج و میراثی ناتمام به نام دفاع مقدس داریم که تا قرن ها بعد هم می توان از فرهنگ آن که تجلی فرهنگ اسلام است بهره مند شد.

 

حدادیان ادامه داد: البته مشکل اینجا است که کسانی که عهده دار مسؤولیت هستند نه تنها درک صحیحی از این فرهنگ ندارند بلکه گاهی در باور توحیدی شان هم جای تردید وجود دارد.

 

وی با بیان این که مقاومتی که از دل توحید برمی خیزد، سبب ملکوتی شدن انسان می شود، اضافه کرد: مرزبانی ما در صورتی موفق خواهد بود که در حدود ثغور فرهنگ آل الله باشد.

 

این مداح اهل بیت(ع) ادامه داد: در سینما برخی تصور کردند دفاع مقدس تمام شده و در پی الگوسازی عده ای دیگر بودند اما فیلمی چون «شیار143» ثابت کرد اینگونه نیست و آنان سخت در اشتباه هستند بنابراین استقبال مردم از این فرهنگ، موضوعیت دارد اما افسوس که برخی مسؤولان غافل هستند./930/پ202/ب4

ارسال نظرات