۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۱۰۷۳۵
مشروح برنامه های سالگرد شهدای هفتم تیر؛

تشییع پیکرهای پاک84 شهید گمنام/ رونمایی از کتاب «زندگی نامه شهید بهشتی»

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر گفت: پیکرهای پاک 84 شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس روز پنجشنبه از قتلگاه شهدای هفتم تیر تشییع می‌شود.
تشییع پیکرهای پاک84 شهید گمنام/ رونمایی از کتاب «زندگی نامه شهید بهشتی»

به گزارش  خبرگزاری رسا، محسن صباغ رییس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر در نشست خبری در تشریح برنامه های سی و سومین سالگرد شهدای هفتم تیر با   رییس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر گفت: پیکرهای پاک 84 شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس روز پنجشنبه از قتلگاه شهدای هفتم تیر تشییع می‌شود.

 

 وی افزود: به منظور تبیین و بازشناسی اندیشه شهید بهشتی و بیان ابعاد فاجعه هفتم تیر و معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم و شناخت 72 تن از این شهدا از روز پنجشنبه به مدت 3 روز یادمان شهدای مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار می شود.

 

رییس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر اظهار داشت: این مراسم با حضور اقشار مختلف جامعه از ساعت 18:30 تا 20:30 در محل مقتل این شهدا برگزار می شود که سخنران روز نخست حجت الاسلام ابوترابی، روز دوم حجت الاسلام علوی و روز سوم دکتر رحیم ازغندی پور خواهد بود.

 

وی  در ادامه گفت: خاطره گویی و رونمایی از کتاب «زندگی نامه شهید بهشتی» از دیگر برنامه های مراسم سالگرد شهدای هفتم تیر امسال است.

 

صباغ افزود: عصر روز پنج شنبه مراسم عطر افشانی و نثار گل در قطعه 72 تن بهشت زهرا (س) بر مزار این شهدا و روز جمعه مراسم دعای ندبه در سر مزار این شهدا برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به برگزاری برنامه سی و سومین سالگرد شهدای هفتم تیر در استان ها افزود: در مراکز استان ها و شهرستان های سراسر کشور این مراسم همراه با خاطره گویی،برگزاری مراسم شب شعر و مسابقه کتاب خوانی ویژه آثار شهید بهشتی و 72 تن از یاران ایشان خواهد بود.

 

صباغ با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «آقا سرت سلامت» افزود: به شکرانه سلامتی مقام رهبری درحادثه تروریستی تیر 1360 در استان چهار محال و بختیاری این برنامه برگزار می شود.

 

وی گفت: برپایی نشست ها و همایش هایی با موضوع آشنایی با اندیشه های علمی ،اقتصادی ،سیاسی و حکومتی شهید بهشتی در دانشگاه ها و سراسر کشور نیز از برنامه های ویژه سی وسومین سالگرد شهادت بهشتی و 72 تن از یاران ایشان است.

 

رییس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر افزود: به منظور فراهم کردن تمهیدات و تسهیلات مناسب برا ی حضور اقشار مردم در مراسم هماهنگی های لازم با شرکت مترو واتوبوسرانی صورت گرفته تا نسبت به ایاب و ذهاب مردم اقدام صورت گیرد.

 

مراسم سی و سومین سالگرد شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یاران ایشان از پنجشنبه 5 تیر تا شنبه 7 تیر در میدان بهارستان مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (یادمان شهدای هفتم تیر) از ساعت 18:30 تا 20 برگزار می شود./998/د101/س

ارسال نظرات