۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۱۰۵۶۷
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد لرستان:

برای ترویج فرهنگ دینی باید کارکرد مساجد را توسعه دهیم

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد لرستان با بیان این که اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی بین جوانان مهم ترین راه مقابله با دسیسه های فرهنگی دشمنان است، افزود: جهت تحقق این مهم باید کارکرد مساجد را توسعه دهیم.
حجت الاسلام موسوي، مسؤول کانون هاي مساجد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید علی موسوی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد لرستان صبح امروز در نشست هم اندیشی مسؤولان خانه های نور لرستان که در دفتر وی برگزار شد، گفت: مساجد از صدر اسلام تاکنون کارکردهای گوناگونی چون کارکرد سیاسی، عبادی، اجتماعی، تعلیم و تربیت، قضاوت و تهذیب داشته است.

 

وی افزود: مسجد نهادی فرهنگی و مقدس است که نقش بسزایی در احیای ارزش های اسلامی و تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی دارد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که امروز دشمنان در قالب فضای مجازی، ماهواره ها و رسانه آسیب های فرهنگی را در جوامع گسترش می دهند، بیان داشت: برای ترویج فرهنگ دینی باید کارکرد مساجد را توسعه دهیم.

 

وی با اشاره به این که مساجد کارکرد گوناگونی دارند، یادآور شد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد می تواند در احیای کارکردها مساجد مؤثر باشند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد لرستان کانون های فرهنگی وهنری در قالب برنامه های گوناگون دینی، فرهنگی و هنری می توانند در ارائه آموزش های دینی، فرهنگی، هنری و کاربردی موفق عمل کنند.

 

حجت الاسلام موسوی تبیین و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه به ویژه بین نسل جوان را از دیگر کارکرد کانون های مساجد بیان کرد.

 

برگزای طرح قرآنی 1448 در کانون های مساجد لرستان

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان با بیان این که کانون های مساجد مجری برگزاری طرح قرآنی 1448هستند، خاطرنشان کرد: این طرح قرآنی با هدف حفظ موضوعی قرآن و با محوریت سبک زندگی اسلامی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام موسوی گفت: کانون های مساجد باید جهت جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به طرح 1448 در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی تلاش کنند.

 

لازم به ذکر است، در این نشست هم اندیشی مسؤولان خانه نور کانون های مساجد استان لرستان و برنامه های قرآنی خانه های نور استان در سال جاری اعلام شد./9451/پ203/ب

ارسال نظرات