۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۱۰۲۴۲
در کاشان؛

آزمون دوره کشوری مربی روخوانی و روان خوانی قرآن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن وعترت امیرالمومنین (ع) کاشان گفت: 50 نفر از خواهران قرآن آموز در آزمون پایانی دوره کشوری تربیت مربی روخوانی و روان خوانی قرآن کریم شرکت کردند.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن وعترت امیرالمومنین(ع) کاشان صبح امروز در نشست خبری، گفت: آزمون تربیت معلم روخوانی و روان خوانی به صورت کتبی و شفاهی به مدت دو روز طی روزهای پنجشنبه و جمعه 29 و 30 خرداد ماه با حضور چهره برتر قرآنی کشور استاد مهدی سیف دردفترمرکزی موسسه امیرالمومنین (ع) کاشان برگزارشد.   

 

وی با اشاره به این که آزمون تربیت معلم روخوانی و روان خوانی در چهار مرحله برگزار می شود یاد آورشد: در مرحله نخست ‹‹ قرائت آموزشی اذکار نماز››  شامل تلفظ صحیح حروف، روخوانی صحیح، ادای حرکات کوتاه و بلند به روش صحیح است.

 

حجت الاسلام حسن زاده از‹‹ بخش خوانی و قرائت آموزشی سوره نساء›› به عنوان مرحله دوم این آزمون نام برد و افزود: این بخش نیز شامل رعایت وقف و ابتدا و جمله بندی و تلفظ صحیح حروف است.

 

به گفته وی، ‹‹ تدریس عبارت منتخب توسط شرکت کنندگان›› مرحله سوم این آزمون شامل روش آموزش، ارزشیابی ازروش تدریس و برنامه آموزشی وطرح درس و وآخرین مرحله توضیح در مورد تلفظ یکی از حروف الفبا است.

 

این مسؤول، توانمندی های تکمیلی و روش تدریس را از محتوای آموزشی این دوره اعلام کرد و بیان داشت: مباحث عمومی قرائت و کتابت قرآن کریم، کارگاه آموزش تلاوت ترتیل قرآن کریم، قواعد و مهارت های روخوانی و روش تدریس، قواعد و مهارت های صحت قرائت و تجوید مقدماتی و روش تدریس از جمله برنامه های آموزشی این دوره بود.

 

حجت الاسلام حسن زاده همچنین تربیت معلمان کار آمد برای آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم را از جمله اهداف برگزاری این دوره اعلام کرد و یادآورشد: اعطای گواهی نامه پایان دوره توسط  وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از مزایای این دوره آموزشی است.

 

وی همچنین، شناسایی نیروهای مستعد و تربیت آنان جهت تدریس در دوره های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در آموزش روخوانی و روانخوانی و به روز کردن و ارتقاء سطح دانش و مهارت معلمان آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم را از دیگر اهداف این دوره آموزشی نام برد.

 

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن وعترت امیرالمومنین (ع) کاشان گفت: این طرح طی ماه های  اردیبهشت و خرداد سال جاری به صورت هفته های نامتوالی و درروزهای پنجشنبه وجمعه برگزارشد.

 

حجت الاسلام حسن زاده یاد آورشد: آزمون کتبی براساس کتاب قواعد روخوانی2 تالیف مهدی سیف و همچنین کتاب مبانی و روش آموزش قرآن در دوره ابتدایی برگزارخواهد شد./1307/پ203/ب

ارسال نظرات