۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۰۹۴۳۲
حجت‌الاسلام صالحی خوانساری:

گروه‌های تکفیری تحمل نور افشانی مکتب اهل بیت را ندارند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تأکید بر این‌که دشمنان تحمل نورافشانی ائمه اطهار(ع) را ندارند، گفت:‌ اقدامات جنایتکارانه گروه های تروریستی و تکفیری علیه شیعیان به خاطر این است که آنها نمی‌توانند حقیقت و نورانیت مکتب تشیع را ببینند.
حجت الاسلام صالحي خوانساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام سید مرتضی صالحی خوانساری خطیب برجسته حوزه علمیه امروز در مراسم جشن میلاد امام زمان(عج) در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) قم، با بیان این‌که بنی امیه و بنی عباس همگی اهتمام به قتل ائمه اطهار(ع) داشتند، گفت:‌ امام حسن عسکری(ع) در این باره فرمودند: شمشیرهای بنی امیه و بنی عباس همیشه بالای سر ما بود.

وی با تأکید بر این‌که بنی امیه و بنی عباس می‌دانستند که در خلافت هیچ حقی ندارند، افزود: این‌ها به خاطر ترس از رسیدن خلافت به ائمه اطهار(ع) ایشان را شهید می‌کردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بنی امیه و بنی عباس می‌دانستند که از نسل ائمه اطهار(ع) شخصی قیام کرده و حکومت جابران، ظالمان و ستمگران را ریشه کن می‌کند از این رو در پی شهادت ائمه اطهار(ع) برآمدند.

خطیب برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دشمنان اهل بیت(ع) به هر وسیله و روشی به دنبال جلوگیری از تولد قائم آل محمد بودند.

حجت‌الاسلام صالحی خوانساری با اشاره به اراده بالای خداوند، اظهار کرد: خداوند به حضرت داود(ع) فرمود: اراده تو عملی نمی‌شود مگر این‌که تسلیم اراده من شوی و در این صورت اراده تو را عملی خواهم کرد.

وی با تأکید بر این‌که کسی نمی‌تواند در برابر اراده الهی بایستد،‌ گفت: بنی امیه و بنی عباس به دنبال تصاحب خلافت بودند و می‌خواستند آخرین بازمانده ائمه اطهار(ع) را به شهادت برسانند اما در مقابل اراده خداوند کاری از پیش نبردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام انتظار فرج را افضل اعمال خواند و ابراز کرد:‌ انتظار فرج به این است که کافر، ظالم، فاسق و مشرکی در جهان نباشد و عالم، عالم فطرت و طبق خلقت خدا باشد.

خطیب برجسته حوزه علمیه با بیان این‌که هدف اسلام دوری از گناه و منحرف نشدن بندگان است، گفت: خداوند در قرآن فرموده اگر بندگان مؤمن و اهل خیر شوند مقام خلیفة اللهی نصیب آنها می‌شود.

حجت‌الاسلام صالحی خوانساری با اشاره به ظلم و جنایت‌های گروه‌های تکفیری، تأکید کرد: ‌امروز خون‌های مسلمانان به ناحق از سوی گروه‌های تکفیری ریخته می‌شود؛ گروه داعش جزء جباران و ظالمان زمان هستند.

وی با تأکید بر این‌که دشمنان تحمل نورافشانی ائمه اطهار(ع) را ندارند، گفت:‌ اقدامات جنایتکارانه گروه های تروریستی و تکفیری علیه شیعیان به خاطر این است که آنها نمی‌توانند حقیقت و نورانیت مکتب تشیع را ببینند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه «مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ»،‌ ابراز کرد:‌ تا اهل رکوع و سجودی که قرآن می‌فرماید  نشویم جامعه ما آماده برای پیروزی بر همه ادیان نمی‌شود؛ مشکل اصلی در خود ما است و تا مشکلات درونی ما حل نشود گرفتار خواهیم بود./927/پ202/ج

ارسال نظرات