۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۲۰۸۷۹۷

حمله نیروهای دولتی اوکراین با تانک ها به جدایی طلبان

خبرگزاری رسا ـ برای نخستین بار طی دو ماه رویارویی بین ارتش اوکراین و نیروهای مردمی در شهر اسلاویانسک واقع در استان دونتسک در شرق این کشور، استفاده فعال نیروهای دولتی از تانک ها آغاز شد.
تانک

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری«ریا نووستی»، برای نخستین بار طی دو ماه رویارویی بین ارتش اوکراین و نیروهای مردمی در شهر اسلاویانسک واقع در استان دونتسک در شرق این کشور، استفاده فعال نیروهای دولتی از تانک ها آغاز شد.

 

سخنگوی نیروهای مردمی با اعلام این مطلب، گفت: در حال حاضر حمله تانک ها به اسلاویانسک از دو راستا، از شهر کراسنی لیمان (شمال اسلاویانسک) و منطقه سمیونوفکا ( در حومه شرقی اسلاویانسک) جریان دارد.

 

به گفته این سخنگو در حال حاضر در سمیونوفکا که صبح مورد حمله خمپاره ای قرار گرفت سه تا چهار تانک قرار دارد، همچنین چند تانک دیگر در راهای منتهی به اسلاویانسک از جانب کراسنی لیمان مشاهده شده اند.

 

نیروهای مردمی ادعا می کنند که توانسته اند یکی از تانک ها را با سلاح ضد تانک قابل حمل «فاگوت» از کار بیندازند.

 

گفتنی است، اعتراضات گسترده در استان های شرق و جنوب شرقی اوکراین از اواخر ماه فوریه تا بحال ادامه دارد، این اعتراضات پاسخ ساکنان منطقه به تغییر قهری حکومت و برکناری رییس جمهور قانونی وقت اوکراین و به دنبال آن تلاش پارلمان برای لغو قانون موقعیت حقوقی منطقه ای زبان روسی در این کشور است.

 

مقامات کییف از اوایل آوریل عملیات ویژه گسترده با جلب ارتش علیه معترضان را آغاز کرده و این معترضان را تروریست می نامند، مسکو بارها مخالفت خود با سرکوب مردم در اوکراین را اعلام کرده است./993/1409/ح

ارسال نظرات