۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۰۸۷۲۴

برگزاری طرح نشاط معنوی در 41 امام زاده شاخص خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که برگزاری طرح نشاط معنوی موجب ارتقای فرهنگ دینی و قرآنی در میان گروه های سنی مختلف می شود، گفت: در سال جاری طرح نشاط معنوی در 41 امام زاده شاخص خراسان جنوبی برگزار می شود.
طرح نشاط معنوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در بازدید از امام زادگان شاخص شهرستان طبس با بیان این که در سال جاری طرح نشاط معنوی در 41 امام زاده شاخص خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: در سال جاری در مقایسه با سال گذشته بیشتر از 40 درصد از بقاع و امام زادگان خراسان جنوبی برای برگزاری طرح نشاط معنوی اعلام آمادگی کرده اند.

 

وی افزود: امامزاد گان باقریه(ع) در بیرجند، امامزاده سیدنا الحسین(ع) و امامزاده سید علی(ع) در نهبندان، امامزاده علی(ع) در طبس، امامزادگان فردوس، امامزاده زید بن موسی(ع) قاین از جمله امام زادگانی هستند که در سال جاری میزبان طرح نشاط معنوی هستند و در حال حاضر طرح نشاط معنوی در این امام زادگان در حال برگزاری است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که امسال در طرح نشاط معنوی 15 مبلغ برجسته از حوزه علمیه قم حضور دارند، گفت: در سال گذشته طرح نشاط معنوی در آموزش قرآن به 13 هزار دانش آموز و جوان ونوجوان خراسان جنوبی موثر بوده است.

 

حجت الاسلام گرایلی ادامه داد: برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی و برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی، کلاس های آموزشی مختلف از جمله احکام، معارف اسلامی، اصول عقاید و حفظ قرآن کریم، آموزش قرآن به ویژه در بخش حفظ و تفسیر، پرسش و پاسخ مذهبی، آموزش کتاب الفبا تا خدا و نقاشی از مهم ترین برنامه هایی هستند که در سال جاری در طرح نشاط معنوی در جوار امام زادگان اجرا خواهند شد.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم محوری سالروز ولادت امام زمان(عج) در جوار امام زادگان، گفت: همزمان بانیمه شعبان کارگاه های آموزشی مهدویت و آسیب شناسی انتظار در جوار تمامی امام زادگان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: در سال جاری در راستای اجرای هدفنمند طرح نشاط معنوی و یکسان سازی شیوه آموزش در کشور سه نوع کتاب آموزش الفبا تا خدا ویژه دوره ابتدایی، 30 راه 30 نشانه ویژه مقطع راهنمایی و نردبان ها و پرتگاه های زندگی ویژه مقطع متوسطه در جوار امام زادگان استان آموزش داده خواهد شد.

 

حجت الاسلام گرایلی همچنین در سال جاری برای اولین بار در جوار امام زادگان خراسان جنوبی از آموزش دوره های مقدماتی فناوری اطلاعات و وبلاگ نویسی به دانش آموزان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این دوره های آموزشی برای دانش آموزان و جوانان ایجاد محتوا در فضای مجازی و مدیریت فضای مجازی به وسیله دانش آموزان و جوانان آموزش دیده در دوره های مختلف دینی است.

 

وی همچنین از تشکیل ستاد سفرهای تابستانی برای میزبانی مسافران تابستانی در جوار امام رادگان خراسان جنوبی خبرداد و گفت: در ایام تابستان اداره کل اوقاف و امور خیریه سعی کرده تمامی امکانات مورد نیاز برای مسافران را در جوار امام زادگان در اختیار آنها قرار دهد./968/پ202/ب 

ارسال نظرات